|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt 1a inlägg på detta suveräna forum! Min display som visar yttertemp. (och som piper till när tempen är +3 eller mindre) har slocknat helt. Klockan som sitter till höger i en liten mindre display fungerar fortfarande (om det kan hjälpa någon i jakten på felet). Pipet som sker vid +3 grader eller mindre, hörs fortfarande varför jag antar att termometern fungerar, och signalen fram till det ev. kort som kollar tempen och "piper till" också fungerar. Är det bara en säkring till displayen som gått, eller har displayen pajjat? Är det ett vanligt fel?? Tack på förhand för kloka svar, eller andra teorier! Ha det! | |
|
Ingen som har någon idé om vad som kan vara galet? Mvh |
|
|
Troligtvis bara lampan bakom displayen.Byt den. Förra ägaren av min bil fick ett kostnadsförslag från verkstaden på 3750sek för byte av hela enheten i onödan. MVH Erik |
|
|
What!?!? 3750kr, när egentligen bara glödlampan behövde bytas? Fasen vilken tur att han inte gick på den. OK! Men tack för svaret! Super sjysst! Du har inget bra tips på sida, eller beskrivning hur man fixar det? Så slipper jag prova mig fram, och fördärva hela instrumentpanelen i onödan ;) Tack!! Mvh, Hans |
|
|
Man kan se om LCD tecknen fortfarande syns svagt. Då vet man att endast lampan är paj. Finns ett hål under temp enheten (via myntfacket under) för att poppa ut den. |
|
|
Du hade rätt! Jag har nu bytt glödlampa och allt funkar klockrent.. det var inte speciellt svårt heller. Gött! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.