|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW-entusiaster. Jag har länge varit sugen på E30 och då helst 325, har varit på väg i flera år att köpa en cab men i år ska jag ta tag i det tänkte jag. Jag har ägt några 5-serie men aldrig 3-serie, finns det något man ska titta extra noga efter förutom det vanliga som kommer med åldern, dessa bilar börjar ju bli till åren. Jag tror att jag vill ha en sen E30 325, eller ska man satsa på en 320? Ett måste är 6:a, jag menar ska man köra utan tak vill man ju höra skönsång från motorn. Ni har säkert en massa bra tips och idéer som ni kan dela med er av. /Maxax | |
|
Här har du lite att göra: Länk Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| grym sida :D | |
|
Mycket bra information där, tack. /Maxax |
|
|
Mina erfarenheter 1. Är cabben tät? Kolla noga, helst med vatten. Ny kostar ca 6000sek. Gummilister torkar och spricker finns hos Länk. 2. Skinnklädseln torkar i solen, titta efter sprickor på bakre ryggstödet samt sidorna på framstolarna. 3. Trimmad? Trimchip varvar sönder motorn. 4. Rostskador golv, under nedre listen, främre hjulhus. 5. Vinglig växelspak, inte så dyrt att åtgärda men svårt att få bra. 6. Värdet är större på originalutförande=blivande klassiker. Lycka till med köpet! |
|
|
Satsa på en 325. 320 drar lika mycket bensin men är tröttare. På min kom rosten under instegslisten först, sedan vid främre hjulhuset längst ner vid tröskellådan. Annars är det en mycket bra bil, solid kvalitet, märkbart mycket bättre än min e46 320 från 2000. Den är praktisk också med fyra säten, många cabbar har bara två, vilket kan begränsa användarmöjligheterna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.