AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.656

Panamera Turbo, vilken skapelse :-)

Var på väg ifrån ett möte i Danmark när jag norr om Köpenhamn för första gången på nära håll fick syn på en Panamera Turbo i trafik. Shit vilken stor bil, kände mig ynklig i min E91 trots att vi satt på ungefär samma nivå över havet.

Men vilket ljud den har!!! Föraren gled sakta upp bredvid mig till vänster (tät trafik på 3-filig motorväg) för att sedan på diagonalen ge järnet ut på en avfart. Ljudet utifrån låter som en mix av 911 kryddad med Spitfire flygplan - men samtidigt diskret modulerat....inte illa :-)

Någon här inne som provkört den live?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Håller med till 100%, riktigt aptitlig kärra.

Kände och klämde på en Basaltsvart med exklusive svarta lister runt rutorna (motsv shadowline) och grå/svart helläder nere i Hamburg...jisses vilken skapelse.
Det är DÅ man fattar att en bil som inte heter Ferrari kan få kosta 1,5 mille.

Jag måste fått nån släng av Porsche-sjuka, för jag har börjat tycka nästan samtliga av deras nyare modeller är smutta på ett eller annat sätt;)
Håller med, en 911 skall införskaffas någon gång framöver innan man dör :-)
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Jag älskar också panamera eller egentligen porsche generellt.

Såg och hörde panameran live på Mantorp STCC finalen i höstas, helt underbar.

Har också tänkt äga en porche senare i livet, varför inte som tjbil när ungarna växt ur huset ;-)
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Panamera är snygg men kräver minst 20" fälgar för att inte se konstig ut. Men det är väl knappast några problem för folk som lägger 1,5 milj på en bil.
Buspelle
Blev nästan överkörd av en vit Panamera på Regeringsgatan i Sthlm igår, så jag har sett den på riktigt nära håll;) Bilen är helt enkelt otroligt ful. Ser oformlig och tillplattad ut och är dessutom alldeles för stor för sina former. Ett riktigt missfoster enligt min uppfattning. Ljudet däremot, det är riktigt mumsigt, men det räcker tyvärr inte långt.
Is
468
Ismo
735iA -87
Finns anledning till varför den märket kallas för penisförlängare.
Ismo: Vad är anledningen då?
tycker den äe helt okej men kunde ha gjorts snyggare, ser lite svullen ut... det här ju ryktats om en ny 928 med panamera design och en sådan verkar väldigt spännande
Håller med att Panameran knappast kan kallas snygg men den ger ett grymt mäktigt intryck i trafiken, och ser faktiskt bättre ut "live" än på foton. Och sen var det ljudet....tänker fortfarande på det :-)

Snygg är den då inte, men mäktig!
Dom har misslyckats rejält med bakpartiet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.