|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft min 530i stående i garage 20 dec - 16 jan. Startade på första, trots den kylan som varit. Efter att ha kört ca 20 km, så fick jag under färd på motorväg ett larm "Du har punktering" Först blev jag skraj, men jag märkte inget på körningen. Stannade senare oh kollade, men ingen punktering. Nu är larmet kvar hela tiden. Jag vill inte åka till BMW-verkstad bara för detta. Någon som vet hur man får bort larmet? Navigatore | |
| koppla ur batteriet i 15 minuter kanske! | |
| Om det är en E60/E61 kan du ju gå in på info och tyres i iDrive och återställa däcktrycket. Du måste dock stå still men med motorn på eller i alla fall tändningen. Detta händer ibland..... | |
|
Så var det på min bil när jag köpte den. Kolla att trycket är korrekt i däcken och kalibrera systemet via I-driven.....står i instruktionsboken |
|
|
Länk från vänster längs upp |
|
|
Inget att vara ledsen för det händer ibland men om den larmar kör inte för långt eller försök att känna om du inte har rft däck det kan kosta fälgen Min larmar också ibland läs 2 ggr per år Återställ och åk vidare Ha deT |
|
|
Ett stort tack för hjälpen med punkteringen. Jag gick bara in på "i" på spaken och justerade "tyre pressure" och allt normalt igen. Navigatore |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.