|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem med min 525i -01 den dör ibland på tomgång, varvmätaren pendlar upp och ner ett par sekunder sen dör den... men det händer bara ibland och aldrig när jag startar bilen då går den fint på tomgången.. och oftast händer det när jag startat bilen kör en liten sträcka o sen stannar vid ett stoppljus ex.. och ibland när den hoppar så på varvätaren så hjälper det att trycka ner gasen efter det lägger den sig fint på tomgång igen.. Någon som varit med om detta innan? MVH André | |
|
Hej. Den där hysteresen kan vara lite knepig. Finns mycket som kan fela. Kolla om gummibälgen mellan LMM och spjällhuset har sprickor, bänd vid förgreningen till tomgångsventilen. Man kan ta bort tomgångsventilen och lägga den i diesel en stund, blåsa rent och droppa i lite tunn olja och kolla så att sliden löper lätt. Har själv haft det där fenomenet, det är rätt vanligt. har inte gjort något åt det däremot ;) |
|
|
Tack för tipset! :) okej det är inte farligt o köra med det så då? ska kolla upp det du sagt samt ska in o felsöka henne nu i veckan :) mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.