AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
706

Vad kan det kosta?Felsökning och byte av packning eller hela termostathuset på E91:a

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Hej,

Min E91 pinkade ur sig glykol och jag fick varning om det. Det var en stril tunn som en sytråd sa mecken, jag såg själv att det var lönlöst att se ovanifrån. Det tog honom ett hyfsat tag att hitta det, fick köra den på lyft ett bra tag innan det började läcka. Han tror att det är packning, eller hela termostathuset som måste bytas. Jag fick en mycket snabbare tid hos Autoexperten än hos BMW så jag var tvungen att ta det. Det blir säkert bra men han var ganska osäker på hur mycket han skulle behöva riva ner för att demontera.

Vad bör det kosta i runda slängar? Jag ser att termostathus kostar 936 spänn på Autoexpertens hemsida. Jag var inställd på spräckt kylare pga att den stod 2 veckor när det var som kallast så det borde bli mindre än väntat (kylaren kostar 4100 kr).

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Det blir ca 3500 för nytt termostathus och jobb. Delen kostar tusenlappen. Undrar om det var nåt känt fel då det var hyfsat annan design på det nya?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.