|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en -09 320D och var orolig för att den skulle vara bullrig med RFT däck och dynamic-paket. Anledningen till min oro var att jag både åkte och körde en kollegas 320D touring -06 och tyckte att den bullrade värre än min corolla från 93... Nu provkörde jag ett par bilar innan jag slog till på min bil och ingen av bilarna bullrade som kollegans bil. Vad är det som är bättre på en 09:a jämfört med en 06:a, har fjädringen modifierats, är RFT däcken bättre nu eller är det mer isolering i 09:orna? Eller kan det vara så illa att om jag köper "fel typ" av vinterdäck så kommer min bil låta lika illa som kollegans? | |
|
Största problemet är antagligen däcken. De tidiga generationernas RFT däck är usla. Tror inte att ljudisoleringen är uppdaterad nämnvärt i och med faceliften. Själv halverade jag ljudnivån när jag slängde bort de slitna RFT däcken känns det som. Fick en ny bil. ------- //Lövet |
|
|
Håller helt med Lövet. Hade en E91 330D -06 med RFT-däck, helt värdelösa. När jag bytte till Pirelli PZero fick jag en 'ny bil'. /Janne |
|
|
Ljudmässigt är det ingen skillnad mellan 09 och 06, förutom att jag upplever den nyare 177hk motorn som betydligt mjukare i motorgången än 163hk. Istället är det precis som tidigare sagts däcken det beror på. Samtidigt måste jag säga att de nya RFT däcken är ett enormt lyft jämført med första generationens däck, mina sprillans nya odubbade GY UltraGrip 225/45/17 är otroligt tysta och jag kan inte anmärka något på dem komfortmässigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.