|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag tittar på nya fälgar och jag skulle vilja be er kolla på dessa mått för min 525i -07. Fälgarna är 19x8 fram med et30 och 19x9 bak med et35, funkar det? Kombinerat med 225/35/19 fram och 255/30/19 bak? Behöver veta idag då jag ska återkomma till säljaren. Tack tack | |
|
Någon som kan hjälpa? Kanske åtminstone säga vart jag kan kolla på nätet för att lista ut det själv? Tack på förhand! |
|
|
Själv är bäste dräng... Använd sökfunktionen, som är ett ypperligt bra verktyg. Jag provade att söka på "e60 19 fälgar " och fick ett antal träffar som säkert ger dig den info som du söker. Lycka till! Mvh Håkan |
|
| Så min slutsats är att det funkar med spacers, men hur vet jag hur stora spacers jag måste ha för att de inte ska ta i? | |
|
Hej igen, skulle behöva ett snabbt och enkelt svar så att jag kan boka dessa fälgar. Jag har tittat på ett par BMW original fälgar som är 19x8, samma som de jag är intressad av, på original fälgarna är ET måttet 20 och på de jag är intresserad av 30. Innebär det att jag måste köpa 10mm spacers för framaxeln, blir det rätt då? Bakfälgen på original fälgarna är 19x9,5 så det är en halv tum bredare än de jag tittar på. ET måttet är 32 istället för 35 som de jag tittar på. Innebär det att de blir samma, dvs. att de går bra att bara sätta på bakfälgarna? Mvh och tack för hjälpen |
|
|
Fram är det som du skriver att en 10mm spacer löser skillnaden. Bak så verkar dom köra med 9x18 ET32 och 9,5x19 ET32 så din fälg på 9x19 med ET35 passar garanterat. ___ //Ulf |
|
| Programmer: Tack så mycket, då var man inte så knäpp som man trodde när man satt och försökte räkna ut hur det skulle bli hehe! Men då återstår bara ett problem och det är vilka däckdimensioner jag behöver ha? | |
|
Till Bmw M Club Sport. Jag köpte några från en sida i stockholm. kolla gärna där. kanse till någon hjälp www.infosite.se Lycka till!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.