|
|
|
|---|---|
|
När man ska låsa eller öppna med nyckeln händer ingenting. Istället måste man låsa upp manuellt med nyckeln. Då går larmet och det upphör när man sätter i den elektroniska nyckeln i startlåset. Vad kan vara felet och hur dyrt kan det bli att åtgärda? Helt ny i BMW-familjen och vill inte bli avskräckt direkt. | |
Bayer_Aleks |
Kan vara så enkelt att det kanske dags att byta batteriet på nyckeln? Testa först om reservnyckeln öppnar bilen. Gör den det så vet du att de e batteriet som ska bytas. |
|
Batteriet är väl bara utbytbart i bilar som har Comfortaccess? |
|
Bayer_Aleks |
Hur tror du man skickar frekventa signaler med fjärren till bilen om inte nyckeln har en strömkälla som ex batteri? :)) Vet då inget i världen som går på luft ;) |
Bayer_Aleks |
...vore onödigt om inte batteriet gick att byta ut på våra nycklar, kommer kosta feta pengar om man ska byta ut nyckeln varje gång |
| Det jag tror Chris87 menar är att batteriet i nycklarna laddas upp när de sitter i tändningslåset. Eftersom bilar med Comfort access inte använder ett tändningslås har de nycklarna ett utbytbart batteri. "Vanliga" bilar, dvs utan denna finess, har inte en nyckel där batteriet är utbytbart eftersom det laddas automagiskt. | |
Terry N |
Vet inte om jag är helt fel ute nu, men är inte batteriet i nyckeln laddningbart på E9X Dvs. det behöver inte bytas (på bilar utan comfort access) det laddas när nyckeln sitter i bilen under färd. Så var det iaf på E46. Men det är klart, det kan bli ngt fel på batteriets funktion och behöva bytas av den anledeningen. (Normalt sett brukar jag inte svara när jag inte vet 100% säkert) Jag reserverar mig att det är på detta viset. |
|
Det går att få el ifrån elektriska fält? Inget vidare svårt direkt. Ska väl även gå att utvinna elektrisk energi ur vakuum med. Batteriet ska vara laddningsbart, iaf vad jag hört. Det ska laddas upp när man sätter nyckelkortet i tändningslåset. |
|
| Även uppladdningsbara batterier behöver bytas ibland, det har jag gjort. Har comfort access men har trots det oftast nyckeln i ¨hålet¨. Åk till BMW så hjälper de er med bytet då det kan vara lite pilligt att få isär plastklumpen. Mvh Johan | |
|
Om jag fattat rätt går det inte att byta batteri i denna. 326i Touring -06 E91 Det jag fått höra är att bilen stått still en tid och därför skulle nycklarna ha laddat ur och måste köras ett tag igen. Tufft om man står en månad eller två på Arlanda och kommer hem.. Alternativt att det skulle vara en antennförstärkare vid bakluckan som rasat. Så här långt är jag inget klokare i alla fall. |
|
| Ja då e de ju bara o köra ett par mil och se om det funkar sen.. går det då så e de ju fixat. | |
| exvolvo: Då har du fattat fel, det går att byta! | |
|
Jag blev less på både säljare och teknik så jag blev ingen BMW-freak den här gången. Får väl ta bort ex i mitt nick.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.