|
|
|
|---|---|
|
Backlyst funkar inte, inga lampor som tänds när jag lägger i R. Vad kan det vara för fel? Tack för svar!!! | |
|
Hej, Har de fungerat sporadiskt den senaste tiden? Då är det antagligen givaren i lådan som gett upp, relativt enkel att byta om man har bilen på en lyft. Om det är samma låda som i min 520 så sitter den på vänster sida en bit upp. Ny givare kostade 79 på Mekonomen. |
|
| Nej det har inte funkat sedan jag köpte dom:) | |
| Eller det har inte funkat sedan jag köpte bilen! Så skulle det stå!:) | |
|
Börja med att kolla lampor och säkring. |
|
|
En annan fråga. Är det två backljus? En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| Ja det är två stycken:) | |
|
Ok. Annars hade ju det förklarat att "båda" inte lyser....:o) En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| haha jojo men ville bara kolla vad det kan vara för fel:) Det som Mangman sa verkar troligt att givaren har pajat | |
| Samma prob på min 328 e36. rucklade lite på kontakten vid lådan sen efter de fungerade dom ! | |
| Det är väl ganska vanligt att givaren ger upp. Tror det tog mig ca 10 minuter att byta den på 320´n jag hade. Utan lyft... | |
|
Ge hur gör man då? om man inte ska lyfta och hålla på? Jag vet inte ens vart givaren sitter om jag ska vara ärlig:) Tack för svar! |
|
| Jag menade att man inte behöver ha bilen på en billyft då. Det funkar utmärkt att hissa upp den med domkraft. Glöm ej pallbock! Givaren sitter lättåtkomligt på nån sida av växellådan. Kommer inte ihåg vilken sida nu då det var några år sedan jag bytte givaren. | |
|
Länk Nr 15... |
|
| Sen så är nog kontakt mer rätt benämning än givare. :-) | |
| Tack för alla svar uppskattas!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.