|
Sida 64 av 66
|
|
|---|---|
|
kan tillägga att jag köpte den nya askoppen på bmw för 510 kr, först kunde dom inte hitta vilken jag ville ha, så fick ta regnummret från en bil som har navigator original så löste det sig. |
|
|
Jätte tack för infon Rirre! Hur många lågnivå är det? Funkar rattknapparna som de ska? Blir nog en sådan för mig med nu :) |
|
|
Det är en för framhögtalarna, en för bakhögtalarna(som jag kör slutsteget på), Sen är det någon som heter 2-zone, ingen aning om vad det betyder :P, och sen är det då vanlig aux in, även för video in och ut, Och en för backkamera. Har ingen multifunktionsratt tyvärr... / Richard |
|
| Rirre har du några planer på att installera en backkamera, i så fall vilken? | |
|
Jag har haft lite funderingar på det, men inte tänkt alt för mycket på det, men jag drog bak en video kabel så det går lätt att sätta dit, men tänkte kolla lite mer på det, sen hur det fungerar har jag mindre koll på, skulle ju vart optimalt ifall den gick igång när man lägger i backen ^^ |
|
| Jag har den modellen som diskuteras ovan monterad i min e39 sedan drygt ett år tillbaks och den fungerar med knapparna på ratten samt att backkameran går igång automatiskt när backen läggs i, bilden är klart över förväntan från kameran som sitter i ena skyltlycktan köpt för 170kr inkl frakt från asien. | |
|
Jag har gett upp angående den kameran som sitter i lyktglaset. Jag har bytt närmare 10 kameror totalt, både från www.jandtdistributing.com/dynavinsolutions samt från Soundpressure.se men kameran har fungerat som längst i 3 veckor. Men är det nån som har lyckats bättre än vad jag har så får jag gratulera. |
|
| Min har fungerat i snart ett år utan problem och riktigt bra bild. | |
|
Har inte plöjt hela tråden, men varför har alla snöat in på just "dynavin"? Det finns ju massor med likadana på eBay för halva pengen. Ser likadana ut och görs säkert i samma fabrik? Länk Jag funderar på att köpa ovanstående. Har någon köpt en "icke-dynavin" och blivit missnöjd? Behöver man komplettera med ett slutsteg? Jag har business stereo i en e46 kombi 2005. Tänkte även uppgradera högtalarna, någon som har tips? |
|
|
Köpte min idag av Tereteknik i Sollentuna. Den ser väldigt bra ut! Bluetooth, rattknappar, ljudinställningar funkar kanon! Har inte hunnit utforska den så mycket än men den enda nackdelen jag hittat är att det inte är nån driekt iphone känsla i touchdisplayen, annars är jag väldigt nöjd. Snart ska slutsteg kopplas in och högtalarna uppgraderas :) |
|
|
Grymt carlee82 ! Är som sagt grymt nöjd med min med! Får bara inte musiken spela i högtalarna när jag kopplar in iPhone i i enheten (via iPhone kabeln) får bara upp låtarna på skärmen men ljudet är kvar i iPhone ? Är det så för dig med ? Ifall du nu har iPhone/iPod |
|
|
Skumt, jag har bara kört Spotify och pratat i telefon via Bluetooth och det funkade direkt. Men du kanske måste ställa in luren manuellt att den ska spela upp i stereon? |
|
|
Kör iphone 4s |
|
|
Kan vara en inställning helt klart, gäller bara o hitta den, eller så är de för att jag har en iphone 4 o inte iphone 4s? skumt i vilket fall enligt mig :P |
|
|
Men gå in och slår på BT under inställningar på luren och väljer då "CAR_KIT" och det funkar ändå inte? |
|
| Jojo hela blåtand grejen funkar kanon bra, men när jag sätter in telefonen i laddkabeln man fick med till enheten, så får jag inte upp något ljud när jag spelar från mobilen, när jag går in i programmet ipod/iphone i enheten. | |
|
Jag fattar inte du pratar om kabel och sen om blåtand??? För att få ut ljudet i högtalaren så måste man välja ljudkälla i telefonen och det är enkelt. När du spelar musiken trycker du på Airplay ikonen. Länk Samma sak när du ringer med telefonen och vill välja var ljudet ska komma. Inte riktigt rätt bild med där det står "speaker" är där man väljer var ljudet ska gå. Länk |
|
|
Bra tipps där lappen525. bara att den symbolen som du visar på första bilden finns inte på min telefon... och jag snackar om kabeln. glöm blåtanden... :) får bara inte ut ljudet från telefonen igenom kabeln och ut till högtalarna... det bara brusar lite, nu kanske det är så att kabeln som hängde med enheten bara är till för att ladda, men känns ganska konstigt imed att det finns en ipod/iphone symbol i enheten... som på bilden Länk |
|
|
Nu har ju jag en Dynavin så jag har iPod symbolen men är av uppfattningen funktionen försämrats var efter iOS har uppdaterats så jag använder den inte. Fungera iPod funktionen som den ska behövs det inte ändras någon ljudutgång utan det ska bara fungera. Det kan vara så att iPod funktionen inte är kompatibel med en iPhone utan bara med en iPod |
|
|
Om man har HK systemet men bara CD idag, hur fungerar det då? Tänkte ej på dynavin men t ex den från Tere eller Android enheterna på eBay |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.