AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
285.502

E46 - 2DIN touch-screen lcd dvd player OEM-look

Sida 59 av 66
Hej!

Jag funderar på att köpa en Dynavin till min E39a. Hur fungerar den egentligen? Fungerar knapparna på ratten till den?
Hur är GPSen jämfört med tillexempel Garmin, TomTom, Navigon?
Spela musik via USB eller CD, dvdfilm funkar det bra?
Kvaliteten på den, knänner man att det är en "Kinagrejj" eller håller den samma kvalitet som bilen och dess originaldelar gör?
All info uppskattas!! =)
Gee
Hur är förstärkaren i den? Tänker då främst på E46ans modell har dem blivit bättre med v5 eller vad det är nu?
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Mina erfarenheter;

Utseendemässigt känns den likvärdig med orginalgrejer, känslan när man vrider på knapparna och donar runt i menyerna är däremot inte lika fulländad.
Eftersom den baseras på windows CE kan du med enkla medel byta gps-program och kartor själv, så det är inget större problem.

Dessutom har jag en tidig version som har knäppljud vid på/av-stängning och en hel del brus på låga volymer. Tror och hoppas att det är åtgärdat nu :)
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Kollade just på nyaste versionen, både snurrknapparna och menyn är uppdaterad nu. Så man kan nog bortse från mina upplevelser ;P

Någon som vet om det går att uppdatera mjukvaran?
Gee
Så förstärkaren har blivit uppdaterad i de senaste versionerna? Vet att många som köpte dem första här i tråden tyckte att ljudet var olika bra vid olika tillfällen, hur står den sig mot t.ex en vanlig pioneer stereo eller iknande?
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Har man löst "bakgrundsbrusett" i nya versionen ? Eller är det fortfarande output filter som gäller.

Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Dynavin har väl fixat detta på senare versioner än den jag köpte 2010.

Förresten.....vad kostar Dynavin E46 idag ?

Ur tidigare inlägg 2010:
Sedan har alla enheter samma inbyggda fel som skapar missljudet. Det är mera ett brumljud som hörs och som har beror på att Dynavin lämnar en för stark utsignal för BMW original slutsteg. Det finns en enkel lösning på detta genom att sätta ett LOC filter på högtalar utgångarna som sänker nivån så brummet försvinner.

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Hualingan mailade precis:

BMW E46 car dvd player on sale now!
Sample price 360$, 20pcs 350$.
Optional function: DVB-T MPEG-4 40$

PIP/V-CDC/GPS/DVD/V-CDC/RDS/FM/AM/BT/TV.

For more information,please visit this link :Länk

This model have stock, we will send within 3 days after receive payment
Jag beställde från Jeff på Dynavin Solution: Länk

Landade på runt 5700 kr ink. frakt och tull. Då följde Igo med som nav. program (Europa kartan fick jag). Beställde även USB-kabel (för montering under armstödet) samt 3,5 mm hona till RCA, samt en kabel för ljud och bild för Iphone (även laddfunktion).

Installationen var väldigt enkel, det bökigaste var att få alla kablar rätt när man tryckte enheten på plats, det är väldigt trångt.

Jag är mycket nöjd med min. Visst finns det förbättringspotentiall, som tex IPOD-interfacet, men allt fungerar bra för mig. Smidigt att synka automatiskt med Iphonen och köra tex Spotify via bluetoothen (och även byta låtar via ratten). Ringa o ta emot samtal via BT funkar även det prima.

Kvalitetskänslan är helt OK, rattar och knappar känns väl kanske inte som superkvalitet, men ändå helt OK.

Navin funkar bra, jag bytte dock till TomTom då jag kört med denna innan.

Jag slänger upp lite bilder snart.

Gee
Låter bra Johan väntar med spänning på bilder :P
Det tog tid men här kommer dom utlovade bilderna till slut =)

www.photobucket.com/johandynavin

Ursäkta kvalitén på bilderna, men man får sig en bra uppfattning iaf.

Uttagen under armstödet är 1 USB-hona samt en 3,5mm hona. Även 2 anslutningar till iphonen, en som synkar spellista mm (bara ljud) samt en kopplat via RCA som även ger bild. Båda stödjer laddning.

Det går även utmärkt att spela musik (Spotify använder jag ofta) samt ringa/ta emot samtal via bluetooth.

Jag har lagt in TomTom som navigatorprogram, IGO följde med på minneskortet.
Ri
13
Rille18
330 Xi Touring -04
328 iM Coupé -88
Johan VTI: Hur gjorde du för att installera TomTom, om du tankat vad heter den så man tar hem rätt? Jag får den inte att spela från USB, hur gjorde du där.
Tacksam för all hjälp. :)
Handlade min av Jeff efter din rekomendation, funkade klockrent, beställde ons 22/6 hade paketet 27/6 och midsommar helg mitt i!! Jag åkte tyvärr på tull och moms så det blev 1000:- dyrare än din. :(
Rille:

Jag hittade en norsk sida med en bra guide.

Jag ska ta och kolla upp detta i helgen (mycket att göra nu) så skickar jag det till dig så fort som möjligt.

Mvh Johan
Rille:

Du har PM =)
Är det någon som har Dynavin med Android i? Funderar då på hur Android fungerar i Dynavin, om man tex kan installera Spotify och streama via 3G dongle? Det vore helt grymt! :)

//m
Ri
13
Rille18
330 Xi Touring -04
328 iM Coupé -88
Jag funderade ett tag på en Android men det var ju lite dyrare, så det blev ingen. Men så här i efterhand nu när jag har köpt den Windows baserade, så ångrar jag mig lite. Jag skulle vilja göra den mer personlig för mina prioriteringar, bättre spelare för musik bla.
Rille18 //
Vad låg androidvarianten på för pris, länk?

Android kommer passa perfekt till bilen, hela google maps integrationen kommer slå hårt mot TomTom osv. Tänk att ha en enhet som ger tillgång till androidmarket och alla dess möjligheter.

Google kommer storsatsa på detta. Att kunna veta hur sina användare rör sig är mycket bra input då man vill specificera annonsering.
För er som inte sett..
Dynavin - Android: Länk
Ri
13
Rille18
330 Xi Touring -04
328 iM Coupé -88
749 dollar hos Jeff. Det tillkommer tull och moms om du har otur, vilket man nog kan räkna med.
Ri
13
Rille18
330 Xi Touring -04
328 iM Coupé -88
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.