|
Sida 56 av 66
|
|
|---|---|
|
Har monterat min dynavin idag =) Är hel nöjd förutom att jag inte får ratten att fungera, måste man göra någon inställning i radion? har anslutit den svarta fyrkantiga dosan till IR IN. Vad kan vara fel? Har även jag lite pyss ljud men bara när jag har ljuset på så att instrumentbelysningen är tänd, annars är det helt tyst. |
|
|
Nej,du behöver inte göra nånting i enheten det skall funka direkt kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut men jag kopplade oxå fel första gången..kolla så att du har kopplat rätt. lycka till |
|
| Är det någon som kommit över den nyare mjukvaran? Dvs den som har internetfunktion och grejer? Har läst mig till att den äldre modellen som jag har är uppgraderingsbar, men dynavin har inte släppt någon officiell uppdatering (och kommer förmodligen inte göra det heller) | |
|
Tänkte avvakta lite, ser ut som där ska komma en v4 nu i slutet på aug början på sept sen blir det nog dax o köpa om man ska ha för när de väl kommer tillrätta med buggarna så kommer förmodligen priset stiga en hel del |
|
| Hexagon:finns en liten dosa man kan köpa tydligen som kostar typ 120 dollar den kopplar man på GPS USBn då funkar internet på även våra V3 sen ska man förstås skaffa sig lilla usb modem oxå. | |
Njuren |
Har ej läst tråden men en snabbis - Funkar detta i en bil med vanlig buissnes stereo?Har sett att kliman ligger annorlunda jämfört med bilar med orginal gps. |
|
Läs tråden då Njuren svaret finns där. Det har disskuterats ett flertal gr. |
|
| Ja det funkar,förklaring finns redan på första eller andra sidan av tråden hur man gör | |
Njuren |
tackar hittade det sen :D Jag kan säga som så här: jag ska ha en! En fråga till er som har den, finn det möjlighet att streama musik från nätet typ shoutcast.com? Kanske genom en mobiltel eller liknande? Möjligt att se TV? |
|
@njuren Spotify premium på min X10 via BT funkar hur bra som helst ! |
|
|
Försökte montera denna Länk i min E46 med stora navigatorn. (Utan slutsteg). Tyvärr visade det sig att jag skulle vara tvungen att dra om hela "kabel stammen" för att få det att funka och det har jag ju ingen lust med. Ingen av medföljande kontakter passade till orginal kablarna. Som tur var fick jag skicka tillbaka den. Möjligt att någon som är mer kunnig och intresserad av kabeldragning hade fixat det men jag har varken tid eller lust. Skulle vilja hitta något passande som i princip är plug and play...? Så någon som har något förslag vad jag kan göra isället ? (måste byta till något då radion funkar högst intermitent). Svaret kanske finns i denna tråd men jag har inte tid att läsa 56 sidor heller :-) |
|
|
Jag har ett kablage som passar Dynavin till salu för montering i E46 med navi original. Jag lade precis ut det på Powerbörsen. |
|
|
Grondal....inte behöver du dra om hela kabelstammen inte!! Den kabel som PRYL säljer är det enda du behöver |
|
|
Lappen... Ja det är ju jäkligt bra isåfall. Enl den lev. jag länkade fanns ingen sådan kabel, och det berättade de för mig efter jag beställt anläggningen, rivit ut hela "skiten" tagit foton på orginal kontakterna och skickat till dem :-S |
|
| Vart kan man köpa det kontakt styket annars då? ;P | |
| Grondal...Om du hade läst bara dom första sidorna i tråden hade du hittat den infon ni med orginal navi behöver en kabel så hade det gått mycket smidigare.. | |
|
Jaha...då har man suttit och läst 56 sidor då. Det är så man tror att man inte har nåt annat att göra :-) Ett par fråga har jag dock inte fått svar på. Vart i skuffen ska 5 m kabeln monteras. Jag har inget slutsteg där, endas Nav cd spelare och en växlare ?? Vart finns kabeln att köpa, den sida som är länkad i början av forumet verkar inte ha produkten kvar? Om någon funderar på ett nytt gruppköp, kan undertecknad ev vara intresserad.. |
|
|
Den 5m-kabel som man ska ha när man har originalmonterad Navi monterar du bakom CD-vxl/Navi i bagaget och drar den sen fram till stereon. Ta bort hela den vänstra sidopanelen i bagaget(den med lucka till navi/cd-vxl) för att komma åt kablaget bakom. Bak på stereon så passar det rakt i Dynavinkontakten. |
|
|
Jag köpte kabeln från Länk men de har slutat sälja den så jag vet tyvärr inte vart man kan få tag i den nu. |
|
|
Länk Vad tror panelen om det detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.