AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
285.511

E46 - 2DIN touch-screen lcd dvd player OEM-look

Sida 55 av 66
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Jag har nu haft den i några veckor, är nöjd med tanke på vad som satt där innan i min -02. Navi med 400x800 upplösning är trevligt. Dynavins gränssnitt är inte så elegant, men det funkar. Är ju en Windows CE handdator egentligen.
Jag förlängde även USB och Ipod kabeln till facket mellan stolarna. USB minne är det enklaste och snabbaste sättet att ta med musik till bilen.

Sedan har alla enheter samma inbyggda fel som skapar missljudet. Det är mera ett brumljud som hörs och som har beror på att Dynavin lämnar en för stark utsignal för BMW original slutsteg. Det finns en enkel lösning på detta genom att sätta ett LOC filter på högtalar utgångarna som sänker nivån så brummet försvinner. Mer finns att läsa om detta här:Länk

Helt värd pengarna och ett lyft för bilen.
v6
9
v6_4motion
BMW 320D Touring -04
VW Passat Variant V5 4M -03
Okey, Jag har helt klart sugen på att köpa en Dynavin. Har mejlat han i Tyskland som säljer och han påstår att det inte kommer bli nått brum i min bil då jag inte har något original slutsteg, utan högtalarna är direkt kopplade till stereon.

Har även hittat denna Länk

Någon som vet vad de är för fabrikat? Väldigt lik dynanin iaf verkar dock inte vara samma menyer. Har mejlat företaget om att jag vill ha mer info, men inte fått svar ännu.

Hur är det att handla av bluepower någon med erfarenheter?

/ Johan
la
376
lappen525
520D Touring -10
Du vet väl att Kina är landet där man älskar att kopiera?
Så jag tror inte att det är någon skillnad på komponenterna mellan dom två utan det är bara menyerna som är annorlunda.

Jag upplever heller inget brum som många andra "lider" av utan det är i det närmaste tyst.
Jag hör liiiite brus när bilen är avstängd men hur ofta sitter man i bilen och lyssnar på musik bara för musikens skull?
Jag sitter i bilen för att ta mig från A till B så för mig är det inget problem.
Har haft mycket värre störningar i andra bilar med generatorvin som varit omöjligt att få bort.

Köp en och se glad ut :)
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Min enhet jävlades med mig imorse så jag blev snudd på skogstokig!
När jag spelade från ipoden så insisterade den på att byta till radion och söka efter kanal 113.0 Mhz efter 5 sekunders ipod spelande. Fick slita ut både ipod och skiva för att slippa växlandet. Men på vägen hem så gick den som den skulle igen. Skumt :S
v6
9
v6_4motion
BMW 320D Touring -04
Okey, skumt att den blev så konstig då. Och gick bra sen. Men alla kan väl ha en dålig dag, även en stereo tydligen :-P Har fått svar från bluepower nu och det ska tydligen vara samma tillverkare som dynavin, och alla kablar och antenner skulle inga i priset :-) Tycker att de verkar som om att de skulle vara värt ett köp iaf. Skulle inte få in den förrän vecka 29 men känns ändå enklare att köpa från ett svenskt företag och priset tycker jag verkar helt okey. Har inte frågat om gps kartorna följde med men de borde dom väl göra ? Vore helt klart gött med en nu stereo iaf då den original som sitter i nu vägrar att mata ut cden, börjar bli trött på att lyssna på samma hela tiden :-P vet dock inte vad bluepower är för företag, sökt lite på google men hittar inte direkt några omdömmen om dom...
la
376
lappen525
520D Touring -10
Med tanke på deras bristfälliga svenska så får jag dåliga vibbar.
An
2
Ante_Igor
330 Touring -01
hallå!! jag har köpt en dynavin e46 men har inte dom kopplingarna som behövs.. någon som vet hur jag löser det smidigast??
la
376
lappen525
520D Touring -10
Vadå inte dom kopplingar som behövs?
I bilen eller på enheten?
Om du har en 3 serie E46 ska du ha rätt kopplingar.
An
2
Ante_Igor
330 Touring -01
jag har inte rätt kopplingar från bilen till dynavin... jag har en 330 e46. I nu läget har jag en original navi i bilen.

la
376
lappen525
520D Touring -10
Om du läst tråden så behöver alla som har orginal navi en adapterkabel som går från skuffen fram till instrumentbrädan.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Ett stycke Dynavin E46 till salu!
Har plockat ut den idag då jag är tvungen till att sälja bilen då studier står överst på prio listan.

PM Mig om nån är intresserad av att köpa denna härliga maskin!
v6
9
v6_4motion
BMW 320D Touring -04
Hej!
Fick idag hem min Dynavin =)
Men glädjen rann av mej fort då jag skulle koppla in den och märker att de inte är med någon kabel som ska sitta mellan bilens originalkontakt till dynavin! Blev lagomt irriterad!

Hade ni andra några problem med detta? är ju inte med någon sådan kabel alls ju,men allt annat verkar vara med.

Min bil har enklaste ljudpaketet med en enkel cd. Det var dom runda kontakterna.

Har mejlad Hifi center men inte fått svar ännu...

/ Johan
Ba
328
Basilika
E39 530im
Någon som vet till 100% om den passar E39 med 16:9 fysisk?
la
376
lappen525
520D Touring -10
Det finns en som är speciellt gjord för E39:an

Länk
Ba
328
Basilika
E39 530im
ok tack. Jag hittade denna på ebay. Ganska bra pris o verkar ok med alla funktionerna. Länk
fl
43
flumm
330ci -02
argh jag ska sluta umgås med er här..
streckläst 55 sidor!
pengarna verkar få eget liv. OCH vingar, de bara flyger iväg.
först bilen och nu detta. är ju sugen måste jag erkänna.

laddas mobilen via usbn också eller man måste ha separat till det?
la
376
lappen525
520D Touring -10
Du kan inte plugga in mobilen med Usb utan bara Usb minne.
fl
43
flumm
330ci -02
Aha tack. Då får man kompletera med ett laddningsfäste. Tänkte ju köra mest spotify. Utom metallica de finns ju inte med:-).
fl
43
flumm
330ci -02
trevlig video labbe, bra tour!
fl
43
flumm
330ci -02
syfta på denna Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.