|
Sida 54 av 66
|
|
|---|---|
|
Hej, installerade min dynavin igår men utan lyckat resultat. När jag var klar och provade enheten så fick jag inget ljud, varken genom radion,cd eller navigatorn. Har prova me nyckeln i alla lägen, i första o andra ingenting och när ja startade bilen så kom de ena riktiga störningar, fick motorljud men ingen musik lr dylikt. Provade byta till original cd och de funkade hur bra som helst. Är de enheten som är trasig eller jag som gjort nå fel? så om någon kan hjälpa mig vore jag tacksam, hivar iväg skräpet snart //Tobias |
|
|
Är näst intill omöjligt att svara på vad felet kan vara. Det är bara du som vet om du satt ihop kablarna riktigt. Har du originalsteg i bilen? |
|
|
Men original härvan går ju inte att koppla fel. om ja så fast bara kopplar in den så har ju enheten ström och högtalarna går ju i samma härva. så rent teoretiskt så ska ja ju även ha ljud då. Hur vet jag om jag har originalsteg? |
|
|
Min tappar minnet i Navi läget mellan att jag stänger av bilen, jag undrar om den inte blir helt strömlös då. Jag bad XXX Stockholm sätta i den, men jag hade 16:9 så 5m kabel drogs till baklucka. Verkar som att all strömmatning till Dynavi sker från bakluckan då man kör 5m kabel. Verkar inte ha blivit helt rätt !! Någon som satt i Dynavin och som hade 16:9 Original Navi ?? Vad skiljer i installation mellan 16.9 navi och utan ? |
|
|
Att den tappar minnet kanske beror på att du har en gammal version av IGO. Det gjorde det för min ända tills jag bytte till den nyaste versionen. |
|
|
Var idag och gjorde ett nytt försök, tidigare hade jag jordat parkingkabeln i bilen och tänkte om de var de, så jordade om den så den tar jord via härvan istället, ingen skillnad förutom att när jag slog av enheten så small de till i högtalarna. Någon som vet ifall mitt problem kan ha o göra me att ja har cd-växlare? Tar snart och backar över skiten så man blir av me den. // något bitter tobias |
|
|
Backa inte över den utan ge den till mig istället. jag vet inte svaret på dina frågor men testa här. Länk Länk |
|
|
hehe får fundera på saken :) Läste i nån tråd här på AP att när folk hade bytt original enheten till en vanlig cd så hade de varit strul. iomed att dom hade haft stora buissnes paketet som jag har. Då skulle man iaf flytta nå kablar i isokontakten, tror fan nästan att de har me de o göra för han hade exakt samma symptom som mig. Har mina funderingar också då min bil är en -99a, så har jag runda pinns på isokontakten så har kanske nått o göra me de :P Jo frågar på dynavinforumet också men utan resultat. Tack för hjälpen iaf lappen :) |
|
|
Tack Lappen ! Det var precis vad som behövdes. Jag fick version 8.3 av Vasilis och vilken skillnad mot den som följde med. Bara 400x800 upplösning gör hela grejen. Så nu funkar min klockrent, det ända är att den är kinkig med brända CD. Men eftersom jag kör mest med Spotify i mobilen som jag streamar till Dynavin med Bluetooth så känns det inte så viktigt. Köpta CD funkar dock bra. Så till alla som tvekar, för dom pengarna får nu mycket grejor. |
|
|
Djabag, hur mycket glare får du på skärmen när du har cabben nere? Jag ser nästan inte skärmen alls nu när sommarsolen lyser på. och då har jag ändå tonade rutor. Riktigt störande med glare. Nån som försökt vinkla enheten lite? |
|
|
@eerily Ja det blir inte bättre med cabben nere, men det var inte original skärmen heller även om den hade en matt yta. Det finns väl egentligen inga skärmar som funkar i direkt solljus. Sedan upplever jag att Dynavins egna menyer syns rätt bra ändå, det är Igo8 som man har lite svårare att se på dagen i solljus, men jag har ställt upp brightness och ljusstyrka så det är OK. Sol och nedcabbat hör liksom ihop, så det får man ta. |
|
| Absolut =) Men jag upplever att skärmen blir helt blank när solen lyser på. Är lixom ingen idé att ens kolla på den. Får montera upp ett täcke för bakrutan :P | |
|
Undrar varifrån ni fick hem era dynavin enheter? Mycket text o läsa igenom så här tidigt på morgonen efter jobb... |
|
|
Vi fick hem dem från deutschland ;) Länk |
|
|
Tjenare grabbar. Nu har ja gjort ett litet framsteg iaf, har nu ljud ur enheten. köpte en isokabel med RCA utgångar som jag kopplade till lågnivåutgångarna på enheten. Har nu ljud men när jag startar bilen så är störningarna kvar. Testade med en vanlig cdspelare och då funkade allt. så har mina aningar om att min dynavin har nå fel på sig. Labbe stod Herbert för frakten till och från tyskland för dig ? //Tobias |
|
|
jag betalade ca 6800 kr med frakt, betalade mer än killarna som gjorde gruppköpet pga jag köpte den enskilt och vågade beställa =p Ser nu att han har höjt priset på enheten, men man kan alltid skicka ett mail o höra med honom. |
|
|
Får kanske kolla om flera är intresserade av att köpa denna är sugen men känner att 7000 är lite väl... Ingen som bor i närheten av Helsingborg som kan visa upp den?. Göra beslutet lite enklare...=) |
|
| Labbe menade ifall du fick stå för frakten när du skickade tillbaka din. Du hade ju nå strul har ja för mig. | |
| aha nej, han betalade frakten då, men när jag köpte den i början så betalade jag frakt, hamnade ca 6800 har jag för mig med frakt, sen fick jag senaste versionen med, på den första kunde man inte använda knapparna till tele,n det var då dem fixa till ibus boxen =D | |
|
Hej hej! tänkte höra med er som köpte en Dynavin vad ni tycker om dom nu när ni haft dom ett tag? Är ni nöjda? var de värt pengarna? Är det många som har de när pyss ljudet de skrivs om? Vore kul med lite åsikter =) Funderar nämligen själv på att köpa en har hört med den firman i Tyskland ni köpte från och idag ligger priser på 680 euro med frakt till Sverige. / Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.