|
Sida 53 av 66
|
|
|---|---|
|
Hej jag känner en kille som jobbar på MDS som kan säkert hjälpa dig med kabel dragning samt kameran för en rimlig pris kan höra med honom på måndag.. Installationen av enheten kan jag hjälpa till gratis mvh |
|
|
Tack för det Catch me. Man kanske skulle passa på och uppgradera högtalarna samtidigt. Jag har inte HK systemet utan bara original, som kanske inte riktigt hänger med Dynavin. Har också en gammal sub-bas från Clarion i skidsäcken, det borde finnas lite nyare grejer än från 2002. Sedan har jag också inbyggt telefonsystem från 2002 med en gammal Motorola telefon. Detta är ju inget som man använder idag, så det är väl bara att plocka bort samtidigt. Telefonen sitter i mittkonsolen, så man borde byta ut hållaren mot ett vanligt förvarings fack och dra fram Ipod sladden dit som jag såg på något forum. /per |
|
|
Hejsan! är ny här på forumet och har en liten fundering. Är det när man har original navi som man behöver den där kabeln till dynavin enheten, eller är det när man har cd-växlare? //Tobias |
|
|
Hallo folk åkte till Delsbo i helgen och på vägen var det fartkamereor ca 650m innan börjar det komma signaler från enheten och signalerna blir mer o mer ju närmare man kommer kameran men enbart om man är över hastighetsgränsen...vilket jag tyckte var kanon...signal ljudet var inte alls obehaglig skrik ljud heller... Kul grej tyckte jag ska dela med er.. |
|
|
Nice Catch, jag har inte fått några signaler än, men det kanske är en inställningsfråga. Däremot så kommer det ju upp ett stort kameraskåp på kartan när man närmar sig. Upptäckte nu också att mitt shufflingsproblem inte beror på enheten utan på min ipod som är ganska gammal. Det funkade kanonbra med en ny Nano Har det kommit nåt annat nytt/spännande att göra med enheten? Såg att dom är i full gång med att ändra interfacet nu men det är ju inte klart. Verkar bli bra dock :) |
|
|
Det jag gjorde var att gå in på inställningar och aktivera varna för fartkameror inget annat har inte laddad eller lagt in nåt..jaghar inte följt forumet ett tag faktist gällande nyheter mvh |
|
| catch: Har du bytt ut gps programmet? Jag aktiverade den där funktionen när jag åkte ner till mantorp men hörde inga pip trots flertalet kameror. Nollställs det varje gång man slår av enheten kanske? | |
| Nej jag bytte ingenting det är igo 8.3 | |
|
jag får ett svagt pipljud när jag gasar till. Nån som upplevt nåt liknande? Kan ju iofs har blivit efter att jag bytte högtalare. Nån som vet vad såna här pipljud kan bero på? Är det dålig avskärmning eller har jag slarvat med något? |
|
| vadå för pipljud kommer det från enheten? | |
|
Ja det också faktiskt. tror att det kanske ha nåt att göra med ipoden. Men det hörs bara när man byter låt och det blir tyst precis. Störande ändå iofs. Men ljudet jag tänkte mest på kommer väl från högtalarna. Har hört om att man kan få variatorljud när man gasar och har bytt högtalare och har kablar som är för dåligt avskärmade eller att man lagt nån kabel för nära nån annan (när man drar slkutsteg tror jag det va). men detta är ju som sagt ett pipljud och inget surrande variatorljud :S |
|
| Finns detta ute till e39 än? Hur fungerar det med SD minneskort etc, vart stoppar man i det? iPod? Är det bara att koppla in enheten? Inget annat? | |
|
Variatorljud har INGENTING med skärmning på högtalarkabel eller högtalarna att göra. Utan det kommer från att det är ett undermåligt störningsfilter på plus till stereon. För i plus kabeln så är det mycket störningar som inte går få bort på annat sätt än genom ett riktigt bra störningsfilter. Att du kan få störning om du lägger pluskabeln parallellt med högtalarkabeln stämmer. Bästa sättet att eliminera det är att dra plus så långt som möjligt från alla andra kablar. |
|
|
SD minneskortet är avsett för naviprogrammet och det finns en kortläsare på fronten. Det finne en kabel för ipoden som man drar bakifrån enheten till lämpligt ställe. Om du reggar dig här finns det bra guider som visar hur man monterar den. Länk |
|
| Hmmm. Men vadå, jag har ju inte dragit några kablar? Allt jag gjort är ju plug n play. Hänger inte riktigt med här Lappen :P Vad föreslår du att jag ska göra, hur ska jag felsöka? | |
|
Vad är det inte att förstå?? Du pratar om variatorvin och jag förklarar att du inte får det missljudet bara genom att byta högtalare och kablar. Utan att det uppstår genom dåligt störningsfilter alternativt att man har dålig kontakt med jord i sällsynta fall. För störningen kommer genom pluskabeln till stereon och är det ett undermåligt störningsfilter transporteras störningarna ut till högtalarna som ett vinande ljud. Vad ditt pipljud är för något är svårt att veta när man inte har hört det själv. |
|
|
Idag åkte jag inne i stan förbi Stadshuset,slottet osv då upptäckte jag att det var 3D bild på vissa hus rätt så snyggt var det oxå... så då vet ni |
|
|
Tjena Nu har jag fått i min men har ju pys ljudet som så många ! Är det någon som har fått ordning på det ?? Har ju något med styrkan på line out signalen att göra verkar det som. /per |
|
|
Detta har varit länkat till tidigare, men jag upprepar lösningen på missljudet som uppkommer när vi installerar Dynavin i E46 med fabriksmonterat slutsteg. Original huvudenheten är gjord för att klara att både driva BMW eget slusteg och bara högtalare direkt, som t.ex USA sålda bilar utan slutsteg. Då är utsignalen från Dynavin för stark (och vi pratar inte line out) och det skapar missljudet då slutsteget får för stark insignal. Lösningen heter "LINE OUTPUT CONVERTER" !! Läs mer här: Länk Någon som gjort detta ? |
|
|
Mina knappar lyser inte ! Bara dom små på varje sida i CD/DVD inmatningen lyser. Vad kan det vara för fel ? Intallation ? ellr finns det något sätt att stänga av och på knappbelysningen ? Mvh /per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.