|
Sida 52 av 66
|
|
|---|---|
|
Härligt, jag tror på rainbow faktiskt. Kan förstå dig dock Lappen som vill bygga ljud bak i skuffen. Jag är bara ute efter ett renare och bättre ljud utan att behöva attackera bilen med massa modifieringar då jag inte klarar av sånt. Vill dock understryka att jag är nöjd med enheten, helt klart. Men vissa saker stör man sig ju på och det är ju sånt som kommer fram i ett diskussionsforum, right? :) Lappen, om du spelar musik från din iPhone och har på shuffle i dvn och byter låt, vad händer då? Min spelar bara om samma låt som är först i listan som sagt.. |
|
|
Om jag har på shuffle på både Ipod och USB så slumpar den låtarna. Är du säker på att du trycker på rätt knapp? För jag tog fel i början och tryckte på repeat knappen istället. |
|
| Nej jag har valt shuffle på både ipod och dvn, så vitt jag minns iaf :) Men ska definitivt kolla igen, vet i alla fall att jag tryckt på shuffle på dvn för det står "Random" Och så shufflar den ju låt när låten är klar av sig själv, det är ju när jag byter själv som den jävlas... | |
|
Ok nu har jag testat ordentligt och min den verkligen blandar musiken. Konstigt fel det där!!! |
|
|
Tydligen är Dynavins forum stängt men en kille som heter VasilisE har startat ett nytt forum. Är ganska så tomt just nu men det kommer säkert fyllas på med info. Länk |
|
| klockrent redan registrerat | |
|
Nice, då ska jag regga mig också. Angående mitt shuffle problem. När jag inte har ipoden ansluten så har jag inställningarna "Blanda spår" och "repetera av" på ipoden. Men när jag ansluter den så går den tillbaks till "Repetera spår" :S Och jag kan ju inte använda ipoden som handhållen när den är ansluten, för då står det bara "okej att koppla från" eller nåt sånt. Däremot ser jag när jag byter låt att den shufflar en ny låt, men likförbannat så spelar dynavin upp samma låt som ligger först i listan. Enda sättet att få fram en ny låt är ju att tok-trycka på byt låt, och har jag tur så blir det en ny låt vid 2/10 tillfällen ungefär... |
|
|
Följer denna tråd med spänning, stort intresse och illa dold avundsjuka. ;) Har själv en E39 som jag vill uppgradera stereon i. Dynavins kommande produkt för E39 känns klart intressant. Hoppas dock att barnsjukdomar, för enheten till 3-serien, som är omtalade i denna tråd är ur världen tills de släpper enheten för 5-serien. Trevlig helg alla! |
|
|
Nu tänkte jag fixa med POI som du länkade tidigare Lappen, men BBS forumet är ju nere och det har inte kommit upp nåt sånt på nya forumet än. Vettetusan vad jag ska göra med denna mapp "iGO8.3_Sweden_NTQ_2009.Q3_091216" i Content underkategorin så finns det ju Phonme, poi, map och building.ska man lägga in hela mappen "iGO8.3_Sweden_NTQ_2009.Q3_091216" i iGo8 mappen på SD kortet eller ska den läggas i nån speciell undermapp? Och hur vart det med fartkamerorna? Känns som en grej som vore trevlig att ha nu när marken är bar så att säga :P |
|
|
Nu vet jag inte om det är likadant som det är på min handdatopr med iGo.. i den fungerar de som såhär: Fartkameror --> Länk Packas upp och läggs i \CONTENT\speedcam Lägg över content mappen med dess innehåll i Igo8 mappen så ska de nog fungera. |
|
|
En grej som stör mig extremt mycket på e att när man pratar i telefon och lägger i backen då bryts samtalet..Är det bara jag eller har ni andra oxå det? mvh |
|
|
Får inte till det med POI. Jag får fram det i navigatormenyn, men när jag trycker på det så får jag bara upp felmeddelanden . Ska hela content mappen in som den är eller ska undermapparna delas upp och läggas i den befintliga content mapppen? |
|
|
Lägg in alla undermapper i content mappen. Om du kollar på SD-kortet så ser ju hur mappstrukturen är uppbyggd. Antar att de finns en mapp som heter iGo8 i den finns en Content mapp som ska innehålla dessa mappar: Maps Buildings Dem Lang POI Scheme Skin Speedcam Voice |
|
|
Goda nyheter grabbar. Det verkar som VasilisE har kommit över en firmware editor så han har möjlighet att ändra i firmwaren. Så nu frågar han efter någon som är bättre på det artistiska som kan skapa nya menyer och iconer. Mer att läsa här Länk |
|
|
Så här ser min katalogstruktur eerily. Länk |
|
|
Tjena! Av personliga skäl måste jag tyvärr sälja min helt nya Dynavin. :( Den är sprillans ny i kartong, aldrig monterad (tyvärr). Det medföljer 1 st 5-meterskabel vilken behövs om man ska ersätta BMW org navi med 16:9 skärm. Det medföljer även 1 st back-kamera. Både kabel och kamera har jag köpt separat utöver enheten. Pris: 6000kr. Intresserade är välkomna att skicka PM. Mvh Jeppe |
|
| Nån som hittat nån lösning på "PSCCCHHHHHHCCHHHHH"? Har man bilen avstängd och kollar på tv på volym 5-6 låter det som en gammal svart-vit bildrörstv med dålig mottagning... Helt värdelöst :P | |
|
Jag vet Hexagon, det är värdelöst. Men lösningen är på gång i form av Noise filter (line output converter). Dynavin själva håller på att tillverka såna nu för att hjälpa oss som har detta problem. Tydligen så kommer problemet av förstärkaren som sitter i skuffen, för de bilar som inte har förstärkaren blir visst inte drabbade. Jag stör mig dock inte på ljudet längre då jag bara använder dynavin när jag åker. Och då hörs det ju inte. tror det finns lite info här. Länk finns i alla fall en hel del matnyttigt. Lappen, har vasilise kommit nå längre med firmware uppdateringen (remaken) ? Jag fattade noll av vad det är han försöker med :P |
|
|
Hur kan det vara så svårt att förstå? :) Han är ute efter att byta färgschema på alla menyer i DVN. Det går tydligen inte att förändra menyerna helt utan bara färgen. |
|
|
Någon som vill hjälpa mig med installationen av en Dynavin ? Ersättning utgår givetvis ! Jag har reumatism i händerna så jag kan inte skruva längre. Har en 330cab som har 16:9 original navi så jag har kabel och backkamera som måste dras till bakluckan. Jag köpte paketet av Jeppe. Tacksam för hjälp eller om ni kan rekommendera någon firma som kan sånt här. Mvh /per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.