|
Sida 51 av 66
|
|
|---|---|
|
hehe okej, problemet är bara att det inte fungerar, where to buy sidan är under updatering :( det finns ingen pålitlig återförsäljare i sverige? :) |
|
|
Länk där har du länken till tyska försäljaren, satte ihop min dvn idag, kan säga att pyssljudet är likadant som på version 2 =/, köpte ett filter på ebay för ett tag sen får se om jag orkar montera den framöver,, men det är en otrolig maskin ändå ;) |
|
|
man tackar. hur är det med fraktkostnad, är allt inbakat i priset? hittar inget om det på deras sida. är pysljudet mycket störande eller är det bara om man är lite petig? [vilket jag är..;) ] |
|
|
Är du petig så lyfter jag ett varningens finger! Pysljudet är störande, men det ska också tilläggas att det bara hörs när motorn är avstängd. Ska även tillägga att dynavin håller på med en lösning för det i form av ett filter som ska ta bort pysljudet, så jag är inte orolig även om jag stör mig på ljudet. Det finns en del småsaker man stör sig på, men som sagt så är det en kinakonstruktion och inte typ, pioneer. Men för dom pengarna så får du en manick som lätt är värt den summan! Jag är jätenöjd i alla fall :) Labbe, installera filtret så vi får veta om det hjälper :D |
|
| Installerade min igår och har HK ljudet i min och hör inget pysljud alls (: Har väl haft tur antar jag men det skulle ju mest förekomma på bilar med slutsteg så är lite fundersam. Satte även en anti-glare film på skärmen vilket hjälpte rätt mkt. Mvh | |
|
Va kul att du inte hör pysljudet. Men det är väl en skyddsfilm bara för transport? Hade själv en sån som jag tog bort...var bara att dra i fliken. |
|
| Nej beställde den på protectionfilms24.com | |
| Vikuiti™ ARMR200 heter filmen som jag beställde. Nere till vänster på sidan är där custom sizes där du skriver in storleken du vill ha. 150.5mm * 84mm * 1mm radius passar fint på enheten. Mvh | |
| Va kul att du inte har ljudet...bra att antig-glare funkar oxå...Nöjd annars? | |
|
Tror inget pysljudet har med steg att göra, för jag har då verkligen inget. Däremot misstänker jag att jag har en fabriksmonterad förstärkare i skuffen nånstans som ger upphov till pysljud. För har man ingen sån så ska man också bli utan pysljud enligt dynavin. Vilket dock känns konstigt då det väl sitter en förstärkare i HK Systemet? Va bra att antiglare funkar. Upplever du inga negativa effekter, missade touchar typ? Har nämligen tänkt köpa en sån film jag också. Nån mer än jag som inte kommer in på BBS Forumet? |
|
| Jag kommer inte heller in | |
|
eerily: jag satt och låste lite på nätet hur ett högtalare funkar bara sådär liksom lärde mig en del faktist.. Efter jag satte dit rainbow högtalare bara bak så upplevde jag inte wow men att det vart bättre hörde jag direkt men för att få bästa resultat måste man ha både fram och bak kontstaterade jag rätt så snabbt, för att rainbow fixar trycket dynavin levererar mycket bättre eftersom jag har orginal fram blir det väldigt tamt(fram fixar inte trycket) pga det blir det inte rätt synkning upplever jag men byter jag fram vilket är ett måste nu kommer det riktigt bra ljud det är jag 100%.. hur som helst efter jag satte dit högtalaren blev ljudet sämre och sämre fatta nada blev typ sämre än förr(orginal) som sagt läste lite här och var och hitta den guldvärda tipset att man måste se till att högtalarna måste sitta tight och stabilt för bästa resultat vilket jag inte tänkte på,,,hur som helst tar bort lilla grillen och kollar på högra högtalen upptäcker att den sitter inte ordenligt(sitter med 3 st storlek 8mm bultar)skruvar åt dom hårt men försikgt så det sitter öppnar vänster samma där....Sätter igån enheten prov lyssnar sitter både bak och fram lyssnar helt annarlunda ljud mycket bättre renare ljud samt mycket mycket bästtre bas... Så nu vet du vad du ska tänka på så sp nu har jag skrivit av mig ha det folk |
|
| Nej inga missade touchar än så länge och om det skulle bli nån missad touch så är det ju ändå värt de i min mening. Mvh | |
|
Ah, nice. Då ska jag köpa en sån. Börjar bli riktigt less på glaren. Nån som spelar film/musikvideor på usb sticka? Börjar få ett smärre frispel på detta. Har stoppat in Black & White sensation (trance festivaler) på stickan och när jag ska spela dom så kan jag bara spela i ungefär 7-8 minuter, sen laggar det ihop. Båda filmerna funkar utmärkt på datorn. Märkte att en film tappade synken mellan ljud och bild på samma sticka också.. Nån som upplevt nåt liknande? |
|
|
Läste på BBS innan det stängde att det var en annan kille som hade samma problem. Till svar fick han att det var ett codec problem...att filmen var dåligt kodad eller skadad. Att det fungerar i datorn beror nog på att den är mer kraftfull än vad dynavin är. Ett problem som vi får leva med eftersom blir lite svårt att uppdatera hårdvaran i den. |
|
|
Blir riktigt lack om det ska vara så här att man inte kan kolla på filmer via usben utan att det ska lagga! Då är det ju bara pinsamt, och det känns inte som en sak som jag vill "leva med". :( Nån form utav uppdatering hade ju vart på sin plats känner jag. Börjar faktiskt bli allt mer små-saker jag stör mig på.. |
|
|
"Nån form utav uppdatering hade ju vart på sin plats känner jag. Börjar faktiskt bli allt mer små-saker jag stör mig på.. " Frågan om det går för det sitter troligtvis i hårdvaran. Då kanske inte jag ska säga att jag blir bara mer och mer nöjd över köpet. Men det kanske beror på att vi har olika användningsområde med den. Tex jag tittar inte på film utan bara någon musikvideo då och då och det har aldrig varit några problem. Kopplar in min iPhone ibland när jag har någon musik jag vill lyssna på som inte jag har på USB. Men visst jag förstår missnöjet om man gör reklam för vad den kan göra men den gör det inte bra så är det inte kul. Men skulle inte förvåna mig ifall dom kanske kommer med en firmware uppdatering som löser många "problem" Som sagt jag ångrar inte köpet utan är supernöjd. |
|
| Jag tycker det funkar kanon,är faktist nöjd jag har accepterat vissa små saker man får vad man betalar för helt enkelt...Som sagt idag ska jag till MDS för att fixa pysljudet får se hur det slutar sen hoppas jag att han har fått hem rainbow högtalarna jag har vbeställt(fram)jag e nöjd med ljudet oxå annars.. | |
|
Lioet uppdatering då,,,Pysljudet är kvar dock mycket mindre på min bil pga jag har bytt alla högtalare till rainbow...HAn hade nån filter för vinande ljud detta kunde han inte lösa så jag får leva med det helt enkelt till Dynavin tar fram nåt.... eerily:gällande ljudet det blev mycket bättre synkning mellan fram/bak högtalare nu kan jag spela högra samt mycket bättre bas.men vill man spela högra är det slutseg som gäller,men jag är mycket nöjd..gällande MDS aktiv bvas så tyckte inte MDS killen det är värt pengarna då min bil har nu kanon bas med rainbow... ganmla systemet får en 3a av 10 rainbow 8a av10...klart värt pengarna |
|
| Ok då ska ja också uppdatera högtalarna men jag ska nog kosta på mig lite mer än just Rainbow. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.