AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
285.550

E46 - 2DIN touch-screen lcd dvd player OEM-look

Sida 49 av 66
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
det lösre sig med USBn jag bytte usb det blev bra igen vi få se hur länge dey håller
mvh
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Då kan det kanske ha vart nå sånt med säkert borttagning då.. Bra att du löste det iaf catch!
la
376
lappen525
520D Touring -10
Ja men fartkamerorna och 3D kartor finns på Dynavins hemsida?

Men säker bortagning kan man väl bara göra på en dator?
Man ska nog inte ta bort USB minnet när DVN är igång för det är nog då problemet uppstår.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag tog bort den när dynavin var avstängt,ladda den med låtar missade nog säkder borttagning
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Saker har en tendens till att jävlas med en om man bara rycker ur dom ur datorn utan att ha gjort säker borttagning..

Vet ni grabbar om ni har en förstärkare i skuffen?
Lär kolla om jag har det. Verkar som att det är den som är boven i pysljudsdramat.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag tror inte jag har det,Det verkar oklart för vilka bilar som har det men jag tror startk att det är för bilar med HK
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Jag har stärkare... Plocka loss inredningen till vänster i skuffen så ser du om du har nån extradosa där :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Okey okey det har varit rätt så tyst här nu ett tag,,
Hur nöjda är ni med era enheter på ett skala 1...10
motivera gärna varför ni sätter 1.........10...

Jag sätter en 7a
*Pysljudet är extremt störande och att tillverkaren försöker övertala folk till att leva med det att det ska försvinna när man sänker Treble därav tappa ljud kvalite,det är kasst tycker jag...
*Jag tycker det är tråkigt att ljudet försvinner/bryts tex när man lyssnar på radio,cd och man ska gå in på intsällningar det är riktigt B tycker jag...
*Skärmen är mycket känslig mot sol dom kunde ha gjort bättre skärm som dom flesta orginala naven på dom flesta bilar,,tex jobb bilen har nav och där är det ingen problem med solen..

:) jag kanske lite bitter idag,men
men det positiva är att vi har lyckats att ta hem denna fina enhet iaf prcis när jag gav upp hoppet om en fin sterio/nav ii bilen som ser orginal ut...
mvh

la
376
lappen525
520D Touring -10
Vilket betyg den får beror helt på vilka förväntningar man har.
Nu hade jag inte så höga förväntningar som ni kanske hade så för mig blir betyget 8-9 av 10.

Jag visste redan om alla dom "fel" som du nämner så det hade jag räknat med.
Som sagt pysljudet är inget jag störs alls av utan jag har väl haft tur att det är minimalt för mig.
Vet inte vad ni har för erfarenhet av stereo sen tidigare men att betala 3-4000:- för en stereo som bara kunde spela musik är inte ovanligt.
Men här har vi en stereo som kan göra så mycket mer,navigation,spela CD,spela DVD,ringa med,spela musik från USB,koppla ihop med en IPOD.

Så jag ger den högt betyg och är väldigt nöjd.

Men som sagt allt återgår till vad man förväntade sig.
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Jag tycker det är en trevlig spelare, men det går inte att komma ifrån att det är ett kinesiskt hopkok med kass mjukvara OCH hårdvara

4/10

Fördelar
* Själva hårdvaran passar in i bilen
* En av få spelare som matchar bilens design

Nackdelar
* Man hade kunnat få en bättre 2-din spelare med bättre kvalitet för samma pris
* Skumt användarinterface, det finns 2-3 olika menyer som man kan hamna i beroende på vad man gör
* 90-tals design på de olika programmen (DTV/Musik/Bluetooth)
* Inget vettigt sätt att komma åt riktiga windows ce för att göra roliga saker
* PYS-helvetet
* Ingen användar-/installationsmanual (i min förpackning i varje fall)
* Finns ingen officiell svensk distributör
* Översättningarna (speciellt den svenska) är mer eller mindre oanvändbar - "Radio Kanalisera","TV Kanalisera"
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
(Observera att jag använde samma fördel två gånger, men vinklade den lite olika ;P)
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Catch_me: Du kan läsa i denna tråden Länk om en så kallad LOC som tar bort allt pysljud om så önskas men max volymen kommer inte vara lika hög men tillräckligt hög. I inlägg 3 förklarar han hur den funkar och den ska finnas att köpa i de flesta ljud affärer och kostar ju inte så mkt med tanke på hur mkt du stör dig på ljudet. Tråden som jag länkade till är bra i övrigt att läsa från och till då han redigerar tråden så fort det kommit nya lösningar på buggar osv.

Och angående att skärmen reflekterar så mycket så finns där ju anti-glare filmer att sätta på enheten som diskuteras en del här Länk
Jag har beställt 2 st filmer från protectionfilms24 och kan tänka mig att skicka en till dig om du vill? Kmr antagligen att landa i lådan här imorgon.

Mvh
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Hexagon: www.importservice.nu är svensk återförsäljare. Mvh
la
376
lappen525
520D Touring -10
Som vi inte kan lita på tråkigt nog
la
376
lappen525
520D Touring -10
"Man hade kunnat få en bättre 2-din spelare med bättre kvalitet för samma pris"

Men varför köpte du då DVN om det finns dom som är bättre?

"90-tals design på de olika programmen (DTV/Musik/Bluetooth)"

Det kunde väl inte komma som en överraskning med tanke på alla bilder som legat ute?

"Översättningarna (speciellt den svenska) är mer eller mindre oanvändbar - "Radio Kanalisera","TV Kanalisera""

Du har inte läst många manualer du? ;)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
mallig: jag har läst dom trådarna många gånger tro mig/läser dagligen..
pysljudet kommer jag lösa för eller senare som jag nämnde tidigare känner en MDS kille som påstår sig att han kan fixa det åt mig fixar han det då kommer jag skriva det här...

Gällande skärmen du får gärna skicka den så betalar jag dig om det nu inte kostar typ halva priset av enheten..Är det samma mått som skärmen eller måste man fixa till den ?
mvh

ma
52
mallig
M3 Cab -02
Det är samma mått (150.5mm * 84mm) och de kostade 180kr styck med frakt och kan ju skicka den i ett vanligt kuvert om du vill de. Ska man lita på killen i tråden så verkade de ju göra nytta. Lite dåligt av Dynavin att inte använda sig av en anti-reflekterande skärm från början dock. Mvh
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
mallig du har pm
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Jag har också funderingar på den där antiglare filmen från PF24.com

Jag skulle nog ge den 7/10 efter en tids användande
Den ser ju original ut och har många och bra funktioner, precis det man behöver.
Visst hade du väl kunnat få det i en pioneer stereo, men vill man ha den looken så är det upp till var och en. Jag ville ha OEM look och valde därför dynavin.

Pysljudet är sjukt störande, men detta kommer det att komma en lösning på, så det oroar mig inte. Dessutom så stör det inte musiken utan bara tystnaden. Och det kan man väl leva med när man faktiskt ska åka bil.

Det andra jag stör mig på är när man ska byta låt med "Random" på. Går ju för tusan inte, den spelar ju bara om samma låt eller visar en slumpad låt på menyn, men spelar nån samma gamla låt likförbannat..

Hmm, annars är jag riktigt nöjd! Lätt värt 5800 spänn i alla fall för att få en sån upp-pimpning av interiören :)

Lappen, jag hittar inga svenska menyer, fartkameror eller 3d byggnader på dynavins hemsida :S Kan du länka?
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
lappen:

"Man hade kunnat få en bättre 2-din spelare med bättre kvalitet för samma pris"

Men varför köpte du då DVN om det finns dom som är bättre?

-- För att designen passar bilen, och jag inte visste hur dålig den var i övrigt

"90-tals design på de olika programmen (DTV/Musik/Bluetooth)"

Det kunde väl inte komma som en överraskning med tanke på alla bilder som legat ute?

--Ingen överraskning, just detta var jag helt med på. Men det är fortfarande en negativ punkt

"Översättningarna (speciellt den svenska) är mer eller mindre oanvändbar - "Radio Kanalisera","TV Kanalisera""

Du har inte läst många manualer du? ;)

-- Njae, jo det har jag nog, men att google translatea ett helt användarinterface är inte ok. Det kostar inte många spänn att få en svensk att översätta den engelska versionen till svenska

Och en sak till, har man volymen på normal lyssningsvolym när man slår på enheten så smäller det något så inåthelskotta i högtalarna, inte bra.

Sammanfattningsvis så hade jag nog avstått från att köpa enheten om jag hade provkört den före. Kommer nog antingen sälja den på blocket eller sätta in den i 320n om jag inte hittar något bra sätt att få bort pysljudet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.