AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
285.512

E46 - 2DIN touch-screen lcd dvd player OEM-look

Sida 48 av 66
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Jag har svart tak och tonade rutor och ändå så störs jag av reflektionerna.
Dom som satt på den där skyddsfilmen har blivit nöjda i all fall och jag tror jag ska prova den jag också. Är så drygt när det reflekteras och man ser alla tumavtryck, blir en väldans massa putsning nu :P
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Asså.. Nu stoppade jag i SD Kortet med en variant på iGo som jag trodde skulle funka, men icke :P Fick upp nå konstiga fatal error meddelanden när jag valde igo.exe filen.
Så jag tog ut det kortet och stoppade tillbaks det gamla och skulle fixa tillbaks det, då blev skärmen helt vit med nåt jäkla kryss på som flyttade sig efter hur man tröck på skärmen :S

Startade om dvn och då fick jag tillbaks bilden i alla fall, men nu är texten i iGo menyn bara fyrkanter och varje gång jag trycker på en ikon så pausas musiken lixom.

Kan någon vänlig själ länka till den versionen av iGo som ni laddat hem och den svenska kartan ni laddat hem?
la
376
lappen525
520D Touring -10
Det där krysset är för att kalibrera skärmen..man ska helt enkelt trycka där krysset är för att veta hur stor skärmen är.
la
376
lappen525
520D Touring -10
Om du avslutar IGO är det bara fyrkanter i Win MCE också?
Om så är fallet har språket fallit bort och du måste välja om vilket språk du ska ha.
Kan vara lite knepigt att hitta i menyerna när det inte står nått men det går.
la
376
lappen525
520D Touring -10
På sidan 23 i manualen ser du vad menyerna är till för och var du kan ändra språket så du slipper fyrkanterna
la
376
lappen525
520D Touring -10
Här har du en IGO som jag laddade ner Länk
Men som sagt var ta bort alla kartor du inte ska använda och använd SYS filen från Dynavin
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Äh, det där går ju på skit. JDownloader visar ju bara att de där länkarna är offline. Jag tar nog och testar det som VaelisE op bbs har lagt upp
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
eerrily ring mig du har Pm
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Nu har jag fått igång skiten :D Strulade som tusan med gps satelliterna och tmc och det ena med det tredje, men nu är allt igång och det enda som återstår nu är det sabla brusljudet som driver mig till vansinne. Annars är allt bra =)

Så Catch, jag sparar mitt "ring en vän livlina" Tills när nästa problem uppstår :P

Lappen, fick du bort den där fula bilmarkören?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Okey eerily va kul det strulade för mig oxå från början så jag ringde och trackade Labbe heheheh som sagt vi hjälps åt..
Läste på forumet att dom ska ta fram en dosa converter eller vad det nu är som ska ta bort ljudet kommer om ca 2 mån sägs det...men jag ska kolla med MDS om dom har nån lösning pterkommer
mvh
la
376
lappen525
520D Touring -10
Va konstigt att brusljudet kan vara så olika från enhet till enhet för i min så hörs det knappt när bilen är avstängd.
När motorn är igång så är det stört omöjligt att höra nått överhuvudtaget av bruset.

Att gps och tmc inte fungerar från början är inget konstig utan det måste man starta manuellt första gången men sen ska det fungera per automatik.

Ja jag fick bort den där löjliga bilen eerily :)

Nu har jag fixat så kartorna är 3D också så man kan se höjdskillnaderna när man kör.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Vadå höra brysljud när ilen är avstängt? det har inte jag alls bara när bilen är igång..
Nu till mitt poblem igår tog jag ut usb adaptern för att fylla den lite med låtar inga konstigheter idag när jag skulle starta bilen kände inte enheten av usb adabtern alltså gick det inte att välja usb,jag vart tvungen att ta ur usben sen koppla igen för att den ska känna av den så vart jag tvungen att göra varje ång av nån konstig anledning varför?nån som känner igen det?

En annan grej jag stör mig extremt mycket på när jag tex väljer en radio kanal säg 107.5 lyssnar på de närjag stänger av bilen när jag ska starta gen då hoppar den över till en annan kanal oftats en kanal utan täckning,alltså sparas inte den sista radio kanalen jag var på sist,,har ni samma problem?hur löste ni det?

En annan jobbig grej är tex när jag har den på cd eller ubs då måste jag välja sngel,all eller liknande sysytemet sparar inte det i minnt alltså väljer jag inget och har lyssnat klart på en cd då måste jag starta om den annars händer det inget om jag inte väljer repeat förståss eftersom repeat inte sparas..har ni samma? hu löste ni det?

När jag ska navigera nånstans jag har den insällt på 2D den kan få för sig ibland att hoppa över till 3D vilket jag inte vill då måste jag välja 2D manuellt på högra hörnan på skärmen,Har ni samma? hur löste ni det?
la
376
lappen525
520D Touring -10
"Vadå höra brysljud när ilen är avstängt? det har inte jag alls bara när bilen är igång..
Nu till mitt poblem igår tog jag ut usb adaptern för att fylla den lite med låtar inga konstigheter idag när jag skulle starta bilen kände inte enheten av usb adabtern alltså gick det inte att välja usb,jag vart tvungen att ta ur usben sen koppla igen för att den ska känna av den så vart jag tvungen att göra varje ång av nån konstig anledning varför?nån som känner igen det?"

Nu menar jag att motorn är avstängd men nyckel är på så att DVN går att starta.
Det är samma lilla brus om motorn är av eller på men med skillnaden att när motorn är på är det andra saker som överröstar brusljudet.
Mitt brusljud är inte volumberoende utan det låter lika om volymen är på 1 som 30.
Är det inte så för dig?

"En annan grej jag stör mig extremt mycket på när jag tex väljer en radio kanal säg 107.5 lyssnar på de närjag stänger av bilen när jag ska starta gen då hoppar den över till en annan kanal oftats en kanal utan täckning,alltså sparas inte den sista radio kanalen jag var på sist,,har ni samma problem?hur löste ni det?"

Kan inte svara för jag lyssnar aldrig på radio.

Det hände mig bara 1ggr att den inte kände igen USB minnet men sen har det fungerat klanderfritt.

"En annan jobbig grej är tex när jag har den på cd eller ubs då måste jag välja sngel,all eller liknande sysytemet sparar inte det i minnt alltså väljer jag inget och har lyssnat klart på en cd då måste jag starta om den annars händer det inget om jag inte väljer repeat förståss eftersom repeat inte sparas..har ni samma? hu löste ni det?"

Jag förstår inte vad du menar?
Min DVN kommer ihåg vilken låt jag spelade sist så det startar från samma ställe när jag startar den.

"När jag ska navigera nånstans jag har den insällt på 2D den kan få för sig ibland att hoppa över till 3D vilket jag inte vill då måste jag välja 2D manuellt på högra hörnan på skärmen,Har ni samma? hur löste ni det? "

Det där läste jag nått om att fler hade bekymmer med på Länk
Men jag uppfattade aldrig någon lösning
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Nu menar jag att motorn är avstängd men nyckel är på så att DVN går att starta.
Det är samma lilla brus om motorn är av eller på men med skillnaden att när motorn är på är det andra saker som överröstar brusljudet.
Mitt brusljud är inte volumberoende utan det låter lika om volymen är på 1 som 30.
Är det inte så för dig?
Jo det är samma för mig jag trodde ni menade när allt är stängt tändning/enheten avstängt

Min enhet kommer ihåg oxå den sista låten utan när jag lyssnar på usb eller cd tex har man 12 låtar på en skiva och allt har spelats klart då måste jag starta cd från början annars spelas det ingenting..om jag inte väljer repeat när väl jag väljer repast kommer inte systemet inhåg att jag har valt det
la
376
lappen525
520D Touring -10
"Min enhet kommer ihåg oxå den sista låten utan när jag lyssnar på usb eller cd tex har man 12 låtar på en skiva och allt har spelats klart då måste jag starta cd från början annars spelas det ingenting..om jag inte väljer repeat när väl jag väljer repast kommer inte systemet inhåg att jag har valt det"

Ja men det är normalt att det är så.
Min iPhone gör så,min mp3 spelare gör så.
Vad skulle det vara för vits med funktionen repeat om det gjorde så per automatik?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
A men då så då släpper jag det...Tackar
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
nån annan som har problem att byta låt i ipoden med rattstyrningen?
Ibland när jag trycker på byt så börjar den bara om på amma låt och ibland så byter den. Tycker inte den stämmer med Shuffle heller. Jag har på Blanda låtar men den går i alla fall efter listan. Antingen det eller så ser jag på displayen att den shufflar låt, men den spelar låten som är kommer i följd på displayen, om ni fattar :P Den spelar fel låt i alla fall.

Lappen, hur fick du bort bilen då :P ? Tycker iofs inte att den är så ful. Gillar grafiken i Igo skarprt!

Nån som lagt in nåt mer i den? Så som fartkameror eller svensk meny / Röst?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag har svensk meny på min valde på varningar i menyn att den ska varna för kameror men sen vet jag inte om det är nåt mer jag ska göra......

Jag blir galen på den här USBen den funkade klockrent tills jag la dit nya låtar,nu varje gång jag startar enheten måste jag ta ur USBen och koippla igen för att den ska känna igen den,,,hjälp uppskattas
la
376
lappen525
520D Touring -10
Har inte upptäckt nått sånt när jag använder iPhonen för att spela musik utan det har fungerat felfritt.
Ska kolla när jag åker hem från jobbet och se hur han gör när jag väljer shuffle ifall den hoppar eller bara spelar på som normalt.

Jag tog helt enkelt bort mapparna 3DCar och någon mer som jag nu inte kommer ihåg på rak arm.
Och sen använder jag den rena SYS fil som man kunder ladda ner från Dynavin och inte den som följde med.
Om man sätter sig in i hur just SYS filen fungerar kan man ändra mycket efter tycke och smak hur allt ska se ut i IGO.
Nu är jag nöjde med hur det är så jag tycker bara att det är onödigt.
Svenska menyer och fartkameror har jag men inte Svensk röst.
La in 3D kartor som jag nämde tidigare och det enda som händer är att man ser höjdskillnaden lite.
Nu ska man kunna se hus "buildings" men jag vet inte hur det ska fungera på för sätt om det beror på vilken stad man befinner sig i.
För innan jag fick igån GPS:en så var jag visst på Sergels Torg och åkte :)
Då kunder jag se en massa hus men här i Falun ser jag ingenting.

Men en anna konstig sak hände när jag spelade musik från USB.
Den rad som information rullar fram om Album,artist mm var försvunnen utan det var bara nått flimmer.
Testade att resetta DVN men utan resultat men när jag kom ut till bilen några timmar senare så fungerade det igen som vanligt.

Tror att vi får acceptera sådana här fel "barnsjukdommar" med tanke på att den är gjord i Kina.
För än hur det är så har dom inte samma erfarenhet som Pioneer eller andra tillverkare.

ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Jag stör mig på problem med att byta låt via rattkontrollerna. Antingen börjar den bara spela samma låt eller så hittar den till en annan låt, och trycker man igen så kommer den tillbaks till första låten :@

Catch: Kan det ha nåt att göra med att du inte använt Säker borttagning av maskinvara, när du tagit ut usb minnet?
Saker brukar kunna jävlas då om man har otur.

Lappen: Vart fick du tag på fartkameror och sånt skoj? Hittar inget vettigt :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.