AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
285.555

E46 - 2DIN touch-screen lcd dvd player OEM-look

Sida 47 av 66
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Installeras wolfncu på enheten, eller måste man ha det på sd kortet hela tiden? och viktigast av allt, ersätter det den tidigarwe menyn helt? för jag har hittat tre olika menyer på enheten redan, genom att klicka runt på olika sätt :D
la
376
lappen525
520D Touring -10
Det körs från SD kortet hela tiden och det ser jag som en bra sak.
Man slipper krånglet ifall man skulle uppdatera DVN i sig själv och det gick åt helvete
la
376
lappen525
520D Touring -10
Ok första intrycket....Jag gillade det INTE.

För det första så kan man inte trycka på NAVI knappen för att komma till IGO utan man måste gå genom skinnet.
Sen så fattade jag inte hur man valde musik utan när jag försökte kom man bara till SD-kortet.
Meningen men DVN är att det ska vara enkelt och det blev inte enkelt med WOLF.
Det må vara snyggt men jag kommer inte använda det om jag måste konfigurera det en massa för att passa mig.

Så NO NO för mig men ni andra kanske gillar det.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag har inga planer för att ladda ner den om jag får säga mitt,jag menar man har ju redan Disk spelare samt usb osv vad är meningen att krångla sig fram inne på wolf menyn till musik osv. Det behövs väl inte..men hur ofta går man in på IGO menyn liksom man e bara där när man ska navigera...Jag är nöjd med vad jag har hahahah nu har jag sagt mitt
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Va synd :( Nu blev inte jag nå vidare sugen på att testa det.
Såg snyggt ut men det kanske inte va så funktionsdugligt då.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Jag får inte SD kortet att funka ens :S
Ska det inte vara att bara trycka på SD Card i huvudmenyn på dvn? :S
Funkar vare sig med det gamla eller det nya sd kortet. Är helt dött när man trycker på SD Card, som att det vore en död zon
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Antar att du ladda ner Igo 8,3 du ska gå in på Igo menyn där efter välja inst av nya programmet annars reagerar inte systemet på ditt kot jag kan fortfarande inte välja kortet på menyn så det är nog normalt...
Je
84
Jeppe
325iA Touring M-sport -02
Här händer det grejer. Har hållit mig borta härifrån lite med flit. Jag har haft Dynavin-enheten hemma i en vecka nu men har inte fått min 5-meterskabel från tysken så jag kan inte installera den än. Lite lagom frustrerande. :) Man blir ju bra sugen när man läser om er som installerat.

Det jag skulle kunna göra är att installera kameran i bakluckan så länge.
Catch: Hur modifierade du din backkamera? Vad använde du för verktyg?

Kommer säkert även behöva lite tips och hjälp med navigations-biten när det väl blir dags, men det tar vi då.
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
Jeppe: Varför behöver du en 5 meters kabel för att koppla in enheten?

Har läst lite att ni kopplar in er vid den gamla cd växlaren? har jag missförstått.. ?

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Folk jag funderar på köpa den här vad tycks?eftersom man har sub utgång på enheten borde det funka va?är inte ute efter värsta basen utan tycker den blir lite för klent utan bas liksom
Länk
la
376
lappen525
520D Touring -10
Det kommer fungera bra.
Har tänkt i samma banor.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag funderar på ha den under säten om den får plats annars vid hatthyllan ha bas i cupen borde ge bra svar tycker jag!
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Oj! Nice Catch. Vore ju klockrent om man kunde ha den under sätet.
Ska den där kopplas till subwoofer sladden då eller?
la
376
lappen525
520D Touring -10
Vad tror du eerily? Är inte det ganska så logiskt? ;)

Nu har jag en kombi så jag funderar på att montera en bas med slutsteg i botten på skuffen.
Helt enkelt köpa en begagnad botten på skroten som man kan kapa i och montera en openairbas.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Jo det va det jag trodde men hade jag vetat så hade jag ju inte behövt fråga?
Alla tar inte allt sånt här för givet, i alla fall inte jag.

Om den där nu är på 200w så behövs det väl nån typ av amp också eller?
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Edit! läste lite noggrannare nu i produktbeskrivningen och förstår nu innebörden av "Aktiv bas" :)
la
376
lappen525
520D Touring -10
Lovar att inte kommentera eerily...men haha ;)
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
bra att man kan roa nån :)
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Förresten, nån mer än jag som stör sig på ljusreflektionerna på skärmen?
Funderar på skyddsfilm, nån som kikat på dvn forumet? Länk

Verkar vara ett bra alternativ
la
376
lappen525
520D Touring -10
Störs gör jag inte i så stor utsträckning egentligen.
För när jag kör sitter jag inte och stirrar på skärmen utan sköter det mesta från ratten.
Att sätta på en skyddsfilm blir aldrig så bra som man tror utan det uppstår andra negativa saker som okänsligare skärm och svårt att få det 100% bra med passformen.
Skulle jag göra nått så är det att sätta solfilm i bilen som gör att det inte speglas lika mycket i skärmen.
Men det känns också som ett sort projekt för litet resultat så jag kommer låta det vara som det är.

På min förra Bmw en X5:a som hade orginalnavi så var det nästan aldrig några bekymmer med reflektioner.Men till största del berodde det på att den satt i en annan vinkel än vad DVN:n gör så det man såg var en reflektion av taket och eftersom det var svart så var det inga bekymmer.
Så skulle jag göra nått är det att försöka vinkla om DVN:n till att luta lite mer upp så att när man tittar på den speglas taket istället för ett fönster.
Har inte tittat så mycket på det men nästa helg ska jag undersöka mer om möjlighetrna ifall det går.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.