|
Sida 45 av 66
|
|
|---|---|
| Ja att koppla upp enheterna till en dator kan han som återförsäljare säkert göra utan större problem eller något speciellt Dynavin har skickat till honom. Kan ju vara så att det är hårdvara han menar också för hans engelska är ju inte på topp heller. | |
|
Skulle du vilja köpa något som affären har öppnat? Det hela faller på sin orimlighet att försäljaren ska öppna alla enheter och sen koppla upp den för att uppdatera mjukvaran. Vem ska betala det kalaset? Att det kanske följer med nått sorts filter tar jag mer för troligt. |
|
|
Nu har jag hämtat ut min monteringsram tack och lov :) Så ikväll åker dynavin i med hjälp av en kompis. Spännande :) |
|
|
Kul!! :) Berätta sen hur det gick. |
|
|
Fick min enhet idag blev rätt glad i början till jag såg att jag bara fått bara själva enheten och inga kablar gps mottagre eller nått var med.. fan att han glömde lägga i dem !! =( =( |
|
| Fan va surt!! Hade du inga påsar alls med kablar och fjärrkontroll? | |
| haha nee han hade glömt o lägga i dem, =( haha får vänta tills nästa vecka fan också! | |
|
Håller på nu, men det skiter sig när vi ska få ut allt haha. Hur tusan får man bort glasögonfacket. Har fått bort stereon dock. Men hur ska man få bort facket som sitter mellan acn och askkoppen? Tacksam för SNABBA svar =) |
|
| det är bara att dra ut den =D | |
| Dra hårt | |
| Done! Hur får man bort ventilationen? Läser om nå metall clips men får f'n ient bort den. Några tips? | |
| Läs vad jag skrev i min rapport så vet du. | |
|
Det är inte metall utan bara plast. Du måste vrida dom uppåt mot turan för att få loss dom. Man msåte ta i ganska hårt men inga verktyg får då kan dom gå sönder |
|
|
Har försökt navigera genom denna tråd för att få alla möjliga tips men fan det är ju så många sidor haha. Fick bort den i all fall, va våld som gällde även här. Dock gick en clip sönder, sånt som händer. Nu installerar vi ramen först och sen blir det dynavin. Några tips/undvik ? |
|
|
Fasen eerily man forskar INNAN man börjar att mecka :) Aj inte bra men det kanske blir bra ändå när du skruvar fast DVN. "En liten resume om monteringen. Jag demonterade handsfacket helt och plasten som sitter ovanför runt säkringshållaren. För att jag ville ha in Ipod och USB kabeln i handsfacket och eftersom det inte fanns nån naturlig öppning så fick jag borra ett hål i den plast kåpa som jag demonterade. Behövdes inte ett stort hål utan det räckte med 15mm stort för att kunna föra igenom kontakterna. Tv antennen la jag längst fram i rutan och petade ner kabeln ut mot höger dörrstolpe. Sen använde jag nått så sofistikerat som en drinkpinne för att kila in kabel mellan instrumentpanelen och dörrstolpen för att sen dra den till enheten. Nu var det helt i onödan för jag får inte tv att fungera :) Det enda som var lite krångligt att få loss var ventilerna ovanför stereon. Man måste använda mycket kraft men inga verktyg för då går plasten väldigt lätt sönder. Ta tag med bägge händerna och vrida uppåt och vicka lite så hör man hur plastclipsen som håller ventilerna klickar och ger med sig. Som sagt GPS antennen kan man ha bakom enheten och jag satte den så långt åt vänster jag bara kunde på det metall rör som löper under instrumentpanelen. Super enkelt eftersom antennen är magnetiskt så det behövs ingen tejp för att fästa den. Virade inte ens upp kabel utan den lämnade jag intakt. Det var lite krångligt att veta var man skulle göra av alla kablar så dom inte var i vägen när man skjuter in enheten. Men jag gjorde som så att jag buntade ihop alla kablar som inte skulle användas med ett bunt band och dom placerade jag till höger om enheten. Canbus (för rattstyrningen) pillade jag in ner till vänster och orginalkontakt med säkringsdosa upp till vänster. Ändå så var det trångt och man fick verkligen pilla med kablarna så dom inte låg i vägen." |
|
|
haha jag hade ju forskat lite, men jag är inte skruvkunnig för fem öre. Och polaren har ju ient forskat på detta, men skit samma =) Nu sitter det i all fall och ramen passade perfekt med acn. Det enda vi la märke till va att askkoppsfacket blev lite försjunket eller vad man ska säga. Känns som att det satt högre innan :S En sak till, vad är SY8 för dosa? Och vad ska man ha in/ut där? |
|
| Det är väl för rattstyrningen. | |
|
Alla kontakter som finns ska sitta någonstans enkelt förklarat. Det kommer inte bli någon över som hänger och dinglar. |
|
|
Nu jäklar :D Nu sitter den som den ska och allt funkar över all förväntan! Är verkligen helnöjd med dynavin! Den känns snabb på alla sätt och vis och den känns verkligen original. Det enda jag stör mig på är pysljudet, men det hör man som sagt inte när man väl åker och det är ju faktiskt det man ska göra i en bil så man kan ju inte hänga upp sig allt för mycket på det. Drog även in en usb och ipod kontakten till handskfacket utan borrning vilket va bra. Jag struntade i den externa micen och tv mottagaren när den i all fall inte funkar i sverige. Skulle jag få för mig att åka utomlands så får jag väl dra in den då. Verkligen grymt med bluetooth. Coolt att man får upp telefonboken i enheten, fattar dock inte varför när ett nummer som jag har inlagt ringer till mig, inte blir visat i displayen som kontaktnamnet ? Det står bara 070...... Istället för Calle, typ. Också ballt att om man sänker/höjer belysningsen på instrumentbrädan så hänger dynavin med. Den känns vekrligen original :) Den får 9/10 i betyg av mig och rekommenderas STARKT till alla er som vill ha en riktigt frän medialösning i bilen! Blir ju ett sånt sjukt lyft för interiören också :) |
|
| Grattis eerily kul att du blev nöjd...Men vadå labbe fick ju Tvn att funka jag forskar vidare på det men men..hade du uppdaterat Igon oxå? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.