AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
285.540

E46 - 2DIN touch-screen lcd dvd player OEM-look

Sida 43 av 66
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag GILLAR tmc som faaaaaan,Åkte på E4 dök upp en liten brev på skärmen på vänstra sidan klickar och kommer in på Tmc 2körfällt avstängt säger den systemet gav mig två val Använd/Undvik jag fick chansen att testa så lart var valet undvik,,,jooooo vad händer systemet kartan räknar om ett nytt rutt hahahahahah jag blev glad dom en 5 åring hahahahah..

Men har ett litet irriterande problem när jag kör kan kartan få för sig att gå över till 3D ibland då väljer jag tillbaka till2D vad beror det på tror knappast att det är fel utan en funktion som jag inte har fattat ännu,Lappen har du märkt samma sak...

Jeppe:har du fptt din Kvitto samt kamera?
Labbe:har dinn Dynavin kommit?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
eerilyt:jag gjorde så att jag behöll SD kortet som var redan laddat med kartor köpte en extra och laddade nya kartor den senaste igo 8.3 la in det i nya kortet och stoppa in den i Dynavin sen så´går man in på inställningarna och installerrar nya kartorna enkelt du fattar det när du börjar pilla på de..det låter krångfligt men lovar att det inte är så farligt...

Jag gjorde som Lappen ladda usb adaptern med musik osv kör via den vägen..man kan även se på video spela musik inne på Igo oxå men det behövs ju inte du har ju usb,dvd osv redan.

Med Tvn har jag lite strul jag hittar massor med kanaler men lyckas inte välja dom och se på tv,jo lyckades en gång men så försvann det heheh hittar inte den,,men jag hoppas på labbe han fick Tv att funka,...Lappen funkar din Tv
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ni får ursäkta min stavning, har kanske nämnt det tidigare minns inte det men är lite Dyslektiker hahah ni kanske har märkt der redan..
la
376
lappen525
520D Touring -10
eerily: Du MÅSTE köra IGO från SD kortet.Finns ingen annan möjlighet.

catch_me: Jag får inte TMC att fungera riktigt för när jag trycker på det lilla brevet händer ingenting.

Sen en annan sak som jag inte har…svenskt tangentbord när jag ska söka adress.

Tv´n har jag inte fått att fungera än.

Ingen fara catch_me…vi fattar :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag har inte heller svenskt tangentbord vilket jag tycker är bara bra då slipper jag leta ä,ö varje gång man ska söka adress,har hittat alla adresser hittils jag bor på tax rågvägen skriver ragvägebn då får jag möjliga alt ändå

Ah jag menade de lilla brevet då menar jag man ska peka på skärmen längs ner till vänster då kommer man in på en liten meny där man bla stänger av röst styrningen a du förstår vart jag menar väl inne tittar du längs ner mitten av skärmen där står det texten TMC klicka på den ska du se att det händer roliga grejer

Lyckades du hitta kanaler när du gjorde en auto sökning då?
la
376
lappen525
520D Touring -10
Aha...då ska jag testa det i morgon....nu kan jag inte efter en starköl..vore toppen om snuten tog mig för rattfylla när jag leker med Dynavin :)

Jo nog vill jag har svenskt tangentbord allt.
Får inte ens en signal när jag kör igång DTV
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tvn är lite lurig faktist,Vart satte du antennen då?
la
376
lappen525
520D Touring -10
Den ligger framme i rutan.
Men jag tänker inte lägga ner någon större kraft på att det att fungera.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
min ligger oxå där och jag känner samma sak faktist ingen större fara
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Läste på Dynavin forum att man kan minska pys ljudet på enheten genom att sänka Treble på EQ inställningarna tetsa det och det funkar men då kan man inte höja Treble sokm önksar..

Sen undrar jag en annan sak jag satte ju dit kameran tror att jag missade nått när jag sätter i backen då får jag bild men när jag trycker på kamera på menyn utan ha backen i då får jag ingen bild varför tror ni?
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Är inte plus kabeln kopplad till enbart backljuset? Isåfall så har du ju svaret där. Kameran får ingen plus om du bara trycker igång den utan backen i. Mvh
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hmmmm sant men hur löser jag det då?,ska jag då gå vidare med plussen till kameran då bara eller?
Visa användare
95
Labbe_LM
325ci Cab M-Sport -04 Imolaröd 2
plus från skyltljuset kanske

har ej fått min enhet ännu =( men förhoppningsvis ser det ut som jag får den imorgon, =)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ja precis men ska jag dra den till kameran då eller?Jag tror bara enda alt det antingen ha den på backljuset eller konstant plus tex skylltljuset då får jag välja kamera varje gång jag ska backa då kommer den inte igång av sig själv
Visa användare
95
Labbe_LM
Nej eftersom du har "parkingkabeln" kopplat till backljuset ger den signal till dynavin att växla om till kamera läge, Så det ska inte va några beskymmer,
det enda du behöver göra är att flytta kamerna plus till skyltljuset sen ska de funka både när du lägger i backen och när du trycker på skärmen!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hmmm okey det låter bra nu minns jag inte om det finns nån extra plus kabel på kameran men annars är det bara skvarva plus kabeln som går från kameran till till skylltbelysningen eller?
la
376
lappen525
520D Touring -10
nej du ska flytta kabeln till skyltbelysningen
Visa användare
95
Labbe_LM
ah, du har 2 plus från kameran en som är för kameran och en för ljuset
koppla bägge på samma ställe till skyltbelysningens plus,
Ha endast Parkingkabeln till backljuset kopplat!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ja nu fattar jag tackar grabbar..det missade jag nämligen återkommer med resultat
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Tysken verkar ju inte så effektiv på att svara på mailen man skickar till honom. Han skulle skickat enheten förra fredagen (26/3) och även kollinr men inte fått nåt mail av honom än :/ Vill ha den nu!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.