|
Sida 42 av 66
|
|
|---|---|
|
Nu bryr jag mig inte så mycket ifall kartan visar superexakt. För hur har man klarat sig utan navi tidigare? ;) Jag är mer intresserad av ett nytt gränssnitt på menyerna i Dynavin. En sak som var lite synd var att min Iphone gick inte att koppla in i Ipod-kabeln. Men annars så är jag superduper nöjd med det mesta. |
|
| Okey, men varför gick det inte? | |
| Vad är det som händer? Eller snarare inte händer? | |
|
Men nu när jag tänker efter så anvvänder jag Navteq´s kartor. Men att det ska vara bättre grafik på grund av dom tror jag inte utan allt hänger på IGO dess gränssnitt. Men det är som du säger att det flyter på mycket bättre och bilden uppdateras mjukare. |
|
| Lappen nu häner jag inte med i svängarna hur kom du på att det är Navteq?är det den du hämta från pirat där jag mämnde då eller? | |
|
Jag hämtade från den här länken Länk Du skrev att grafiken var bättre på Navteq´s kartor men det är väl inte kartorna som gör grafiken utan själva Navi programmet som gör det. |
|
| Ja säkert jag har inte koll på den biten varför jag tror stark på Navteq är just pga att firma bilen har de, nu vet jag inte om det är kartan eller själva programmet men men. | |
| Ja men vad har firmabilen för navigator? | |
| Hittar inte märket men liknar Dynavins VG variant, bilen i fråga är en Passat 2010 | |
|
Kollade lite och den heter RNS men vem som tillverkat den hittar jag inte men det kanske är Passats egna. Men ingen av dom här har sån grafik som du tycker är snygg? Länk |
|
| Lappen, den där iGo som du länkade sist. Är det bara att tanka den och slänga in på minneskortet och sen köra det i dynavin eller? | |
|
Vilken länk menar du? Den här? Länk |
|
|
aa precis, tankade den nyss. Räcker det med den eller? ÄR lite osäker på över huvudtaget hur detta går till faktiskt :P |
|
|
eerily: För att uppdatera IGO så måste du ladda ner den nyaste versionen. Det gör du enklast från Pirate men det är mycket junk som du kan ta bort. Det är säkert jättetuft att ha hela Europaskartor men det kan göra installatioen problematisk enligt Dynavin. Ta bort alla kartor på länder som du aldrig kommer besöka,ta bort röster som du aldrig kommer lyssna på. Sen ska du tömma SAVE mappen om det finns en sån. Eftersom du byter kort kommer sökvägen till exe filen som IGO körs från ändras så du måste göra en ny hänvisning i Win MCE. Från sidan 25 i manualen visar dom hur man gör Länk Sen skulle jag rekomendera att byra ut den SYS fil som följer med till den som du kan ladda ner här. Länk Bara för att den är speciellt utformad för just vår Dynavin. Sen när du har kört igång det första gången kan du fylla på kortet med diverse saker som POI...(point of interest) 3D byggnader....ja en massa saker. Jag lovar dig att det kanske inte går bra första gången men det är bara att prova sig fram så öär du dig :) |
|
|
Jag följde detta tillvägagångssätt Länk för iGo. Har du provat det Lappen? Tankade ner hans sys fil och part1&2 för iGo. Vet inet om det behövs nå mer sen. Jo juste, tankade även ner den svenska kartan som du länkade tidigare. Vet inet hur detta kommer att gå men det återstår väl att se när jag installerar enheten. Verkar rörigt detta :S Vill att grejjerna ska funka på en gång utan massa haxx och pul i massa configs.. |
|
|
Alltså Dynavin fungerar direkt ur kartong förutom att det inte gick att spara sina ändringar man gjorde i inställningarna på IGO. Den som du länkar till tyckte jag var alldeles för rörig för han har lagt till dom saker han ville ha och vad jag förstått är det till en Audi. Så det enklaste är att du gör som jag och Catch_me gjort...ladda ner från Pirate. Ta bort dom saker jag nämt tidigare och kör igång. När det fungerar som du vill då kan du testa med att byta ut till nyaste kartorna.Ta allt i små steg så blir det inte så rörigt och krångligt. |
|
|
Länk är det denna du tänker på? Hmm, Lär väl köpa mig en kortläsare också och ett större minneskort medan man är på gång. Är det nån hd på dynavin eller är det minneskortet som man lär lagra allt på? |
|
|
lappen525 Du nämde att iphonen inte fungerade till dvn. Vad är det som inte fungerar? det brukar vara problem med laddningen på eftermarknadsprodukter men det går att lösa med en adapter. Man vill ju gärna att dvn kan fånga film å t.ex spotify från iphonen. |
|
|
eerily: Ingen HD utan jag har musik och filmer lagrade på ett 16GB Usb minne. Tror inte du kan ha musik och filmer på samma kort som du har IGO på. bmw_henke: Laddningen fungerade konstigt nog. Utan när jag satte i Ipod kabeln så sa Iphone till att enheten inte är kompatibel med Iphonen. Jag kunde ser musiken och filmern som är lagrade på Iphonen men jag kunde inte spela upp nått av det. |
|
|
alltså bör jag köra iGo med SD kortet som följde med enheten och sen köra musik via en usb sticka och/eller ipod. Hur går det med TVn då grabbar, har ni fått igång nån tv sändning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.