|
Sida 41 av 66
|
|
|---|---|
|
Gatunamn försvann på min oxå det är bara att gå in på inställningarna kommer du se finns en ikon man ska bokka i så att gator sysn, De lilla bilen et jag inte hur du ska få bort Labbe är expert på nya versionen han kanske har ett tips. |
|
|
Ok ska testa det...tack. |
|
|
BUHU! Ringde bmw idag angående monteringsramen. Den va restad till 16 april, och först då skulle den komma TILL TYSKLAND! och sen dröjde det en vecka till för den att komma till sverige så jag avbokade min. Lär försöka hitta en begagnad. Surt... |
|
|
Okey okey Nu är allt monterat testat och klart,lyckades till slut sätta dit kameran(blev tvungen att kapa en bit) passade även på att dra dbv-t antennen,ipod,usb oxå jag gillar kameran skarpt hehehe inte för att man behöver det men nu finns den där iaf.. Det som är lite irriterande är att musiken bryts när man sätter i backen och kameran kommer igång annars okey,mycket bra bild kvalite oxå Tyvär blev det inga bilder men guidar gärna den som är intresserad Föressetne jag behövde inte borra hål i handsfacket för att dra dit ipd,usb fanns liten öppning på sidan där. men kan ta bilder sen ifall nån vill se, allt funkar prima nu och deffinitivt värd pengarna. |
|
| Länk funkar denna för mig tro? | |
|
Nej det gör den inte. Det kan man se på dom två skårorna som AC panelen behöver för att fastna. På bilden sitter dom för tätt...ska sitta längre ut mot kanterna. Det där exakt en sån jag gjorde misstaget att köpa. |
|
| Catch, fan va kul! på vilken sida satte du kameran? och hur mycket kapa du av? var det svårt o dra video kabeln genom gummit som går till bagaget? | |
| Euhm, jaha :P Länk denna då, är den likadan eller? | |
|
Hm...svårt att se så det kan jag inte svara på. Men ring till dom och fråga ifall den kommer ifrån en bil med orginal navi. |
|
| angående ramen så använder jag min gamla ram i väntan på den nya. Man poppar bara loss glasögonkoppen och skjuter in acn där, den sticker ut 5mm på ena sidan och sitter inte fast, men det är en bra temporär lösning :) | |
|
Exakt så gör jag med Hexagon. Men jag tänker inte beställa någon ram utan jag kommer modifiera en av dom så det ser orginal ut. |
|
| eerily, den ramen har vart på en bil med navigation, den passar! är rätt säker på det! | |
| Ja, vafan. Kör i vind. Jag köper den =) Tack Labbe! | |
|
eerily: ja den ska passa min jag köpte såg likadan ut,,alt vänta tills imorn så kollar jag med bmw i stockholm dom brukar få hem delar dagen efter man har beställt.. Labbe:det var lite jobbigt faktist men det gick till slut jag fick kapa övre delen helt samt fila ner från båda sidorna så man kunde se innehållet på kameran,jag satte den på vänstra sidan men innan jag stoppa in den på sin plats la jag massor med svart tätnings gummi du vet mjuk gummi massa så att det blir vatten tät osv...jag drog kablarna från sterion bakåt ffrån högra sidan passagerar sidan under lister när jag kom fram till den s´varta gummi rören till bagaget fick jag göra ett litet hål för att kablarna gick inte in pga det var många samt tjockaa sen fick jag göra hål även på toppen av gummi röret.sen kopplade jag den på höger back lampan som sitter på bagage luckan a du vet sen så fortsatte jag till kameran till vänstra lamp hållen där kameran satt...kass förklaring men jag kan guida dig via telefon annars...eftersom jag koppla den på back lampan kommer den igång direkt när jag sätter R coool... sen på kärmen kommer den sträck så man ser färemål osv så man kan räkna avstånd osv.. Labbe du måste hjälpa mig med TV jag får inte igång kanalerna igen fick det ett tag nu e den borta... Sen undrar jag hur man sparar ändringar man har gjort på Dynavin tex radio kanaler |
|
|
hehe okej catch lite synd att göra hål på gummit hoppas de inte kommer in vatten bara, jag testa kameran hemma på tv´n =P fungerar bra såg även avståndslinjerna du menade! ;) Jag hade tänkt o montera den på M diffusern men får ägna mig tid kapa kameran då =D jag vill ju helt klart att det ska se orginal ut! Kablarna har jag redan dragit bak, jag får fixa en egen video förlängningskabel för att den ska få plats genom gummit utan att behöva göra hål, får se om jag lyckas ;) |
|
| Allstå jag gjorde ett litet hål på botten och stoppade in kablarna sen ett litet hål på toppen för att få ut kablarna,,,jag tejpade ordentligt ingen risk att det kommer in vatten där | |
|
Ok nu lyckades jag uppdatera IGO men jag tyckte det var lite krångligt med tanke på att man kan styra så mycket med Sys.txt filen. Men nu har jag hittar en lösning som fungerar för mig. |
|
|
Lösnin på den löjliga bilen?eller att du inte har kunnat spara ändringar du har gjort sås om klockan? Har du fått din dbv-t att fungare? |
|
|
Ja den löjliga bilen och sparfunktionen är fixade. Tydligen så var det en massa skräp i SAVE mappen som ställde till det i den man kunde ladda ner från Dynavin. Så jag laddade ner från Pirate men använde kartorna från Dynavin och SYS.txt från Dynavin som är anpassad för 2DIN. Så nu har jag ett minneskort med en fungerande IGO som bas. Nu ska jag testa med ett annat minneskort och se vad för coola grejer man kan lägga till. |
|
| Kolla på navteq kartor hävdar fortfarande att det är den bästa och tydligaste grafiken men jag fixar inte det fortfarande det är nått fel på min dator | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.