AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
285.542

E46 - 2DIN touch-screen lcd dvd player OEM-look

Sida 38 av 66
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har inte fått den ännu,Väntar på Jeppe han hade beställt den åt mig han kanske hör av sig idag så jag kan hämta den.
bm
44
bmwagnus
525ia limo-90
E39 528 -99
hejsan AndreasN. själv så har hittat och köpt det här , blev hur nöjd som helst med kvaliten på sakerna Länk
Länk

Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Tjena

Jo, jag var inne lite på denna lösning tidigare oxå men tycker den ser en aning "billig" ut tyvärr :/..de va en fin ombyggnadssats annars :) men med Dynavins enhet så behöver man ej använda sig av en sådan..ser näst intill OEM ut vilket jag är ute efter...

Mvh
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Men på dom där bilderna så ser ju V3 helt annorlunda ut, eller :S ?
Med referensnummer, menar ni då klistermärket?
Tog två bilder nu i all fall. Länk
och
Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Det är V3 du har i handen på bild,tex silver ringen är borta på ljud och telefon ratten eller vad det nu kallas för det fanns ju på V1,V2 folk ville inte ha det och dom tog bort det på V3,,ah jag orkar inte
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Ja men dåså. Då är det ju lurre =)
Man blev ju så klart lite olrolig när folk börjar tjåla om att det är V2 vi fått.
Men det är tur vi har dig här Catch som är påläst i ämnet :)
Tack igen!
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Dock så är mina rattar silverfärgade, det vart bara inte med på bilden p.g.a dålig mobilkamera.
Je
84
Jeppe
325iA Touring M-sport -02
Sorry det e bara jag som nojjar. Har ju inte fått min enhet än så jag ville bara dubbelkolla att allt är som det ska.
Catch: Jag ska hämta din kamera på posten idag. Vi kan mötas upp nånstans så får du köra en demo av Dynavin också. :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
eerily mina rattar är oxå silver färgade men inte riktigt silver tror ögonen blir lurade lite oxå verkar ha nån slags färg så att det blir olika nyanser beroende på vinkel osv det upplever jag iaf....

Okey Jeppe jag slutar kl 18:30 jag pm ar mitt nr till dig så du får ringa sen då eller så ringer jag efter jobbet
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Okey. Ja det va struntsamma faktiskt. Tycker att den är snygg som den är :)
Ska förhoppningsvis få min installerad nästa helg då jag kan få hjälp då.
la
376
lappen525
520D Touring -10
Ok nu har jag monterat den.
Naturligtvis så fick jag fel ram men jag upptäckte att den kan jag montera senare.
Behöver inte riva bort allt igen för att byta ut den så nu ligger AC panelen i hålet där glasögonfacket fanns.

Goda nyheter angående GPS antennen och det är att den kan man ha bakom enheten.
Den är magnetisk så den satte jag på ett järnrör som löper tvärs igenom bilen.
Inga problem med mottagningen alls utan det fungerar bra.

Kommer med en lite mer utförlig rapport senare idag om dom små saker som jag kanske gjorde annorlunda.
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Fan va nice Lappen :) Jag är rejält avis på dig nu *morr* UPP ME BILDER/VIDEO..så snart som bara är möjligt! :D

Mvh

-Shoot him again!
-What for?

His soul is still dancing! - Nicolas Cage
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Härligt Lappen nöjd än så länge?
Saken är den att jag satte oxå min bakom enheten men jag får inte den att funka eller så har jag inte fattat riktigt hur jag ska få igo att funka,jag tänkte att jag ska fixa allt på måndag...

Hur har du upplevt pysl judet? vet du tillhör inte den gnälliga generationen men men :)
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
GULD! precis de goda nyheterna jag vill höra angående gps antennen. Då smäller jag dit min där också sen. Bra Lappen!
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
jag har spenderat hela dagen med att riva bilen och förlänga kabeln som följde med till en 5-meters... Nu funkar allt som en dröm :) passade på att dra lågnivå till subwoofer och sladd till backkamera när jag ändå var på g :)
la
376
lappen525
520D Touring -10
r ledsen men jag tog inga bilder eller filmade.
Fick låna ett varmgarage och hade inte så lång tid på mig så det fanns inte tid.

En liten resume om monteringen.
Jag demonterade handsfacket helt och plasten som sitter ovanför runt säkringshållaren.
För att jag ville ha in Ipod och USB kabeln i handsfacket och eftersom det inte fanns nån naturlig öppning så fick jag borra ett hål i den plast kåpa som jag demonterade.
Behövdes inte ett stort hål utan det räckte med 15mm stort för att kunna föra igenom kontakterna.
Tv antennen la jag längst fram i rutan och petade ner kabeln ut mot höger dörrstolpe.
Sen använde jag nått så sofistikerat som en drinkpinne för att kila in kabel mellan instrumentpanelen och dörrstolpen för att sen dra den till enheten.
Nu var det helt i onödan för jag får inte tv att fungera :)

Det enda som var lite krångligt att få loss var ventilerna ovanför stereon.
Man måste använda mycket kraft men inga verktyg för då går plasten väldigt lätt sönder.
Ta tag med bägge händerna och vrida uppåt och vicka lite så hör man hur plastclipsen som håller ventilerna klickar och ger med sig.

Som sagt GPS antennen kan man ha bakom enheten och jag satte den så långt åt vänster jag bara kunde på det metall rör som löper under instrumentpanelen.
Super enkelt eftersom antennen är magnetiskt så det behövs ingen tejp för att fästa den.
Virade inte ens upp kabel utan den lämnade jag intakt.

Det var lite krångligt att veta var man skulle göra av alla kablar så dom inte var i vägen när man skjuter in enheten.
Men jag gjorde som så att jag buntade ihop alla kablar som inte skulle användas med ett bunt band och dom placerade jag till höger om enheten.
Canbus (för rattstyrningen) pillade jag in ner till vänster och orginalkontakt med säkringsdosa upp till vänster.
Ändå så var det trångt och man fick verkligen pilla med kablarna så dom inte låg i vägen.

Angånde pysljudet så hör jag det ibland och ibland inte. Jag tror det beror på vilken enhet du är i typ USB när man byter till en annan.
Men det är absolut inget jag kommer störas av.
Däremot en sak som irriterar mig är att dom inställningar man gör i IGO inte sparas.
Jag vill ha 24h visning på klockan men varje gång jag startar bilen är inställningen återställd.

Men annars så är jag supernöjd med vad jag hunnit testa hittils.
Ljudet blev ett klart lyft och att man har möjligheten att uppgradera med en aktiv baslåda är guld.
Kommer nog inte byta naviprogram för det jag sett av IGO uppfyller mina krav gott och väl.

Ja det blev en rörig beskrivning/omdömme :)
Är det nått ni undrar över så fråga på.
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Jag satt dvb och gps antennen med debbelhäftande under instrumentpanelen så långt fram jag nådde, direkt under (det finns några tomma ytor).

Bruset hörs mest hela tiden enligt mig och det ÄR störande, speciellt om man ska lyssna på låga volymer, då tar bruset direkt över hela upplevelsen. Jag funderar på att löda in någon form av brusfilter på högnivåutgångarna.

Om det är någon fler som måste dra kablarna från skuffen, GLÖM FÖR FASEN INTE ATT FÖRLÄNGA RADIOANTENNKABEL PÅ SAMMA GÅNG! (Det gjorde jag ;)

Men enheten är sjukt nice, förutom bruset :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Okey nu fick jag oxå GPS att funka jag hade tydligen inte fått igån gps mottagningen fick hjälp av Labbe jag gjorde som du Lappen antennen bakom enheten funkar prima så ingen behöver dra gps kabeln,det tråkiga är att finns ingen svensk röst styrning just på den här versionen men svensk meny finns..jag ladda ner igo 8.3 nyare version som har typ alla språk men självklart så vart det strul där med så jag kunde inte lägga in det på mitt kort med det är light problem....
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hexagon:hur menar du under instrumentpanelen?alltså du skickade antennerna direkt till vänster bakom enheten mot instrumenten eller?
Je
84
Jeppe
325iA Touring M-sport -02
Hexagon: Hur drog du kablarna från skuffen? Vilken väg alltså? Ska göra samma operation själv och funderar på att dra kablarna i mitten av bilen, dvs under mattan och mittkonsolen.

Catch_me: Vad var det för strul med GPS'en och hur löste du det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.