AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
285.529

E46 - 2DIN touch-screen lcd dvd player OEM-look

Sida 35 av 66
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Nej han jag beställde från sa att den fanns i tyskland och att det tog 2-3 arbetsdagar. Mvh
la
376
lappen525
520D Touring -10
En sak som ser jäkligt intressant ut är att snart kan vi byta skin på Dynavin så det ser ut som Bmw´s Idrive.
Länk
la
376
lappen525
520D Touring -10
Ja det sa han till mig också fast redan förra veckan...så lycka till med att få den på 3 dagar :)
ma
52
mallig
M3 Cab -02
jaha låter ju konstigt. Time will tell antar jag men säger dem 3-4 dagar så ska det vara de annars har man ju iallafall rätt att avbeställa. Mvh
la
376
lappen525
520D Touring -10
Absolut ät det så....jag hoppas jag har fel och att du får den i början på nästa vecka.
Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Labbe M > "[LÄNK]

[LÄNK]

dessa 2 finns om inte nån beställt dem
IP: ...[200.138]"
Den ena de du länkar till där slutar numret på 09. Här säger ju alla att man ska ha den ramen som slutar på 10. Vad är det för skillnad på de två?

Visa användare
95
Labbe_LM
325ci Cab M-Sport -04 Imolaröd 2
Efter vad jag har läst och hört så ska ramarna passa på vilken e46,a som helst,

men du måste ha en ram där du kan flytta ned klimatanläggningen, dessa två jag länkade är såna, så det är bara o beställa, på ena va luckan väldigt repig men man kan göra som jag, flytta över den man redan han i bilen =D
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Det är V3 annars hade jag inte kunnat svara på telefon via ratten sen framgår det även på Dynavins hemsida att ljud problemet kommer att vara kvar omk nu inte väljer att köpa den kabeln som får tyst på den

Ja lappen Idrive vore kul hahah fördelen med windows ce5 eller vad det var..

märkligt jag beställde min ram på bmw fick den dagen efter,synd att ni inte får den på en gång.

eerily har du hämtat ut din dynavin?

Hexagon hur går det för dig fick du den?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Lappen det blir nog Ndrive för mig med den verkar snabbast rätt så bra grafik oxå
Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Det viktigaste när det gäller programvaran till GPSn måste väl ändå vara hur nya kartorna är och hur många fel de innehåller? Jag vet inte vilka kartor NDrive stöder Navteq eller Tele Atlas? Sedan verkar Ndrive inte stödja svenska när det gäller röst o.s.v? Har någon hittat svenska språkfiler till den? Hur snygg grafiken är måste ju komma ganska långt ned om den leder dig fram till ett stup när du använder den?

la
376
lappen525
520D Touring -10
Kolla du ens den länk som jag postade?
Att den inte stödjer svenska var då inget större bekymmer med tanke på att ingen MKVI-IV Bmw´s orginal navi har svensk röst.

Med tanke på att programvaran ligger på ett SD-kort är det väldigt enkelt att testa själv om det är bra eller inte.
Mer info..Länk
Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Du behöver inte bli sur.
Ja jag kollade länken du skickade. Att BMWs original inte heller stöder svenska är väl inget argument? Men som sagt det viktigaste är kartorna och uppdateringen av de. Har lyckats hitta att det verkar vara Tele Atlas de använder sig av.Synd bara att det inte verkar finnas svenska som alternativ. Den finns mycket för Spanien och GB men mindere för Skandinavien.

la
376
lappen525
520D Touring -10
Sorry missade att lägga till en smilie...är inte sur :)

Det var du som nämde svenska som argument inte jag.

Jag tänker ha båda som ett komplement till varandra.
Sen tycker jag gränssnittet på Ndrive är snyggare.

Idag fick jag ramen så i morgon åker skiten in :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Lappen utan att du blir sur nu :) ha ha hur tänker du lägga in Ndrive är det bara ladda ner den på datorn sen lägga in det i kortet eller?ja jag vet allt finns på nätet men vilken version skulle man ha
la
376
lappen525
520D Touring -10
Arg på dig catch_me?....omöjligt ;)

Installation Instructions:
* Download Länk
* Extract to the root directory of your storage card (structure: StorageCard\NDrive\...)
* Extract map(s) to \NDrive\maps folder
* Get voice(s) you need and place it under \Ndrive\voices as a zip or zbi file (MaryEN.zip or MaryEN.zbi is always needed!)
* Start NDrive with executable in \NDrive folder

Allt står i den länk som jag postade
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tackar tackar
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ärligt ingen annan som har fått hem sin Dynavin ?
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Catch: Har just hämtat ut min dynavin :):) Den är så vacker! Synd bara att man inte har nån ram :'( Men nästa vecka bör ramen komma in sa han på bmw. Jag kan faktiskt lugna mig lite, det gör inte så jättemycket nu när jag i alla fall har den hemma och vet att man inte blev blåst hehe :P

Så nu kan ni grabbar få testköra den med gps och allt vad det är så kan ni ju skriva sen vad som va bästa gps programvaran och vart ni placerar antennen och eventuellt micen och hur ni gör med usb till handskfacket och allt sånt :)
la
376
lappen525
520D Touring -10
Angående Gps antennen så pratade jag med en arbetskamrat som monterade en Gps i sin Audi.
Han satte antennen i handsfacket upp under instrumentpanelen så högt upp det gick och han har bra mottagning.
Ska testa det först för jag vill ogärna ha antennen synligt.
Rapporterar senare hur det går.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Härligt Lappen. Det låter som en ruggigt bra lösning tycker jag. Då kanske den går in genom samma hål som auxen till handskfacket? Vill som sagt inte ha några synliga kablar :P

Har tankat hem nDrive från länken du gav Lappen. Va laddar du mer hem då, Kartor och röster? Och från vart då i så fall :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.