|
Sida 33 av 66
|
|
|---|---|
|
Jag fick inget svar om när ramen skulle komma. Beställde den redan i början av förra veckan. Ljudproblemet kommer inte vara några problem för mig för oftast så spelar man musik när man kör och då är det så mycket annat som låter ifrån bilen att det kommer dränkas. |
|
| Nu har min kommit till skåne! Blir nog en tripp på skroten för att rota rätt på en sån där hållare på fredag, den SKA in i helgen :) | |
|
Labbe inbusboxen/ir kabeln har jag missat helt o hållet det förklarar varför inte ratten funkar,,hahahah Jag tar tillbaka med sega touch det var jag som va ute cyckla det jag syfta från början var att jag kunde inte välja ipod,usb,camera osv alltså saker jag inte har kopplat in darför gick det inte att toucha de då trodde jag den var kass så bortse det...med touch Ljud problemet är minimalt det uppstår bara när man väljer aux elle blåtand annars finns inge pys ljud på högtalarna jag misstänker att när man väljer aux då tror systemet att man ska spela upp nåt där av pysljudet,,,men lugn man hör knappt när bilen är avstängt och stilla så jag är nöjd med de.alltså som lappen säger inget man kommer att tänka på... |
|
|
Labbe inbusboxen/ir kabeln har jag missat helt o hållet det förklarar varför inte ratten funkar,,hahahah Jag tar tillbaka med sega touch det var jag som va ute cyckla det jag syfta från början var att jag kunde inte välja ipod,usb,camera osv alltså saker jag inte har kopplat in darför gick det inte att toucha de då trodde jag den var kass så bortse det...med touch Ljud problemet är minimalt det uppstår bara när man väljer aux elle blåtand annars finns inge pys ljud på högtalarna jag misstänker att när man väljer aux då tror systemet att man ska spela upp nåt där av pysljudet,,,men lugn man hör knappt när bilen är avstängt och stilla så jag är nöjd med de.alltså som lappen säger inget man kommer att tänka på... |
|
|
OBS vad hände edit på den ena då Labbe hur fick du igång TVn? jag måste ha missat koppla nått väljetr jag TV säger den på engelsaka att bilden är borttagen för min säkerhet,,, det är ganska enkelt men jag vart ivrig och hade bråttom för att få igång den så jag bara koppla in de nödvändiga hahah, |
|
|
Catch, parkerings kabeln till minuspol lite synd me backkamern jag mailade factorykiss men dem verkar inte ha så stor koll på just vilka model dem passar, måtten på djupet som det är fel på för stort =/ får kanske montera den på M diffusern =/ fan nu vill jag också ha dvn, får höra me tysken vad han håller på med haha |
|
| Min orginal aux har också ljud om jag ej har något inkopplat.. Prova att koppla in en mp3 spelare, men ha den avstängd - om ljudet ej uppstår då, så vill jag påstå att det är normalt med "pysljud" | |
|
Precis mistrafizz jag samma ljud på min hemma bio,, Labbe vilken är parking kabel men hela bilen är ju minus så det går väl lkika bra överallt eller? vart skulle ir kabeln inbusboxen är den fyrkantiga varianten eller? |
|
|
precis minus överallt =D. det står på kabeln, nått med "parking" och om jag minns rätt så är den rosa! Se till att tejpa amp con ordentligt catch för om den är när nått minus eller så, så går dvn i sönder!!! Ibus den fyrkantiga ja den kopplas till IR |
|
|
ok nu funkar ratten hahahaha Labbe kan jag ringa dig om pm míg ditt nummer |
|
|
lite live bilder på den nya enheten? När ni våghalsar har testat så allt fungerar ska jag också beställa en.. |
|
|
Har läst mycket på Länk angående ljudproblemen som var/är på Dynavin enheten. Nu sticker jag ut hakan när jag påstår att det är bara unga personer som gnäller mest över problemet. Är man som jag lite äldre är man van vid att musik aldrig har varit helt förskonad från störningar. För har man växt upp med LP och kassetband med dom störningar alt missljud som det var på dom teknikerna är man van med det mesta. Men i dagens samhälle där allt är digitalt och man förväntar sig eller är van vid att allt ljud är kristallklart och rent från distortion så blir man väldigt kräsen. Jag har byggt biljud i olika omgångar och det är ganska svårt att vara helt förslonad från diverse störningar som generatorljud mm. Nu vet jag inte hur hög störningarna är på just Dynavin så jag får väl äta upp mina ord den gång jag monterar den ;) Mitt paket var alla fall i Malmö i natt så jag kan nog hämta ut det idag alt i morgon. Ifall nån vill kan jag ta lite bilder och lägga upp. |
|
|
Gordorgon Folk hoppas ni får era enheter idag. Jag kan säga såhär att jag kankse var lite för hastig med mina slutsatser gällande enheten, Den funkar faktist som den ska kanpparna,skärmen ratten testa faktist svara på tel oxå funkar vilket gör den till V3 iövrigt är den helt fungerande perfekt enhet som jag tror eerily kommer att gilla då den levererar bra ljud spec när han ska byte ut sina orginala mot rainbow.. som sagt det enda buggen med enheten är det lilla pysljudet som vi tyvär måste leva med enbart när vi står stilla och verkligen lyssnar noga för att höra det..när man åker eller lyssnar på musik osv finns inte ljudet.. Jag ger enheten 8/10m helt enkelt,som sagt 10 gånger bättre än min orginala,vad kostar en en orginal sterio liksom säkert en 3/4000 tusen så vi ska nog vara nöjda.. |
|
|
Lappen du slipper hämta den då det kommer med bud,jag är håller med om ljud problemet,man vänjer sig jag har haft den i bara 12 timmar har redan vant mig... |
|
|
Frugan ringde och berättade att paketet har kommit. Synd att man inte har ramen så man kan montera den |
|
|
Ringde till Carlia Bil och avbeställde ramen...det kunde ta flera veckor att får den. Så jag letade upp en begagnad och beställde den istället. |
|
| Va kul,,nån mer som har fått hem enheten? | |
| Jag hoppas på att få min imorgon, för varken jag eller sambon är hemma idag. Dessutom var senaste noteringen på dpd.de att den var i malmö | |
|
Fick mail från Hifi Center där han skrev att något är fel med min 5-meters kabel och att han ska fixa den. Han skrev dock inte vad det är för fel, men den 30:e kommer min stereo+kabel. Catch_me: En kamera har jag nu fått. Den ser ut som på bilden, har inte testat om den passar. Den andra borde komma imorron. Om det är så att kameran inte passar så kanske det går att modifiera så att den passar, annars kanske man kan se på alternativ placering, typ insidan av bakrutan. |
|
| Jeppe,det löser sig min vän. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.