|
Sida 18 av 66
|
|
|---|---|
|
Bra jobbat catch :) Har vi fått nåt ungefärligt lev/faktureringsdatum? Blir det gruppbeställning på monteringsramen också? Labbe, du som installerat denna, hur svårt bedömer du att det va på¨en skala från 1-10? Va det något speciellt som krånglade eller gick allt som på räls? Känns ju spontant som att det är nåt som kommer att jävlas med mig :P |
|
| Tackar eerily, jag har mailat Schmeidmann väntar på svar men det var för 3 dagar sen så dom verkar inte intresserad..vet faktist inte vart vi ska hitta dom på gruppköp..jag tror inte att det är speciellt svårt vi får hjälpas åt helt enkelt Labbe får bidra med hjäjp oxå eller hur Labbe?nej ingen info om leverans just nu men kommer säkert mer info imorn | |
| Jag köper nog min som orginaldel, alternativt om jag hittar en fräsch på någon bilskrot (självplock). | |
|
Tror att det blir billigare om man köper orginal,jag har kollat alla skrot men hittar inte fräsch nog ska kolla vad BMW tar för en sån då har man även störra chans att köpa rätt |
|
| Håller med dig Catch. Hör av dig när du vet vad den kostar på bmw | |
|
Återigen bra jobbat catch_me! Tror inte installationen av själva huvudenheten ska vara några problem. Däremot tror jag det kan ta lite tid att dra kablar till GPS-antenn och mikrofon. Kommer dock bli lite mer meck för mig som måste dra kabel till bagageutrymmet också. Har inte skruvat speciellt mycket i E46:an så man e lite orolig för att sabba nåt, typ lister/clips osv. Har dock installerat en hel del stereo/kablage/baslådor i mina tidigare bilar så det ska nog gå bra. Vill bara kolla om någon vet var jag drar denna kabel bäst? I golvet längs bilens vänstersida skulle jag tro är smidigast, eller? |
|
|
I E36 kunde man ful-dra den under diverse plastlister på vänstersidan, sedan under baksätet och in i skuffen. Vet dock inte om det är lika smidigt i E46. En grym grej med E46 är att man redan har strömmen där bak... Mycket smidigt :) |
|
|
Tackar jeppe,hehehe är själv orolig att jag ska förstöra nåt menb det ordnar sig säkert, Ja vänster sida längs vid golvet är nog smidigast iaf vanligast vill jag tro. Jeppe skapa en tråd och fråga andra oxå om tips om kabel dragning kan du säkert bra tips. eerily jag återkommer imorgon om priset,man knappast nån gruppköp rabatt på BMW :) |
|
|
Tjena grabbar! va kul att ni fått ihop gruppen! synd att jag inte kan va med =p hehe att flytta ner ac,en tar ca en halvtimma man får börja med att lyfta upp damasken skuva loss skruvarna 4 st om jag minns rätt dra ut förvaringsfacket, så har du 2 skruvar att ta loss där med på hörnerna på ovansidan sen men försiktighet börjar dra ut konstolen och dra ut kablarna bak till den lilla enheten som är till sättesvärmare dsc mm sen får du flytta den lilla enheten över till andra konsolen, den sitter med 2 skruvar, sen är det bara att sätta ihop allt igen! Tror att lite äldre e46,or har en enstaka enhet just dem med "asc" så det kan bli tomt på sidorna men men är inte säker! Önskar er all lycka! =D |
|
|
Det ska nog gå bra men Labbe berätta lite instalationen var det svårt annars? Länk Jag menar kolla den 8e bilden uppifrån neråt där ser man massor men sladdar ingpngar/utgångar vad är allt detta till det är väl bara en kontakt bakom orginala sterion vart ska allt detta sitta?eller finns det verkligen plats för var enda en? |
|
|
haha jo då det är utgångar, och ingångar =p du har 4 utgångar till externa skärmar sen aux ingång osv du har ju rätt stor plats på sidorna, och så har du ju öppet ovanpå innan du sätter på fläkten =D, så installationen är rätt enkel, jag hade 2 extra usb förlängskablar som jag förlängde till handsfacket det är kanske bra att göra då man slipper skruva loss DVN i framtiden det jag menade innan att det blir tomt på sidorna, kan ni se på näst sissta bilden på din länk catch, men det ska igentligen inte bli det! =/ tror att det blir så bara på bilar utan sätesvärmare, men är inte säker |
|
|
Okey fattar grejen aha det blir tom där om man inte har sätesvärme det är jag säker på men på s_sålda bilar är det nästan standard tror jag mvh |
|
| I min alpina finns det vansinnigt mycket knappar, så där lär det snarare bli trångt om plats än tomt ;) | |
|
Tror inte det blir tomt bredvid knapparna man flyttar väl med täckbrickan och längden är väl samma som där knapparna satt förut? se 8,9 och 10 här Länk Har ni hittat någon bra backkamera till alltihop då? |
|
|
Jag har funderat på den här Länk men känns lite för dyrt. |
|
|
Jag är mer fundersam hur man ska dra kabeln till GPS antennen och var den sen ska placeras. Vill ogärna börja riva bilen för mycket i ett försök att gömma kabeln. Resten av monteringen är ett mindre bekymmer. |
|
| Såg nu att det bara är att söka på "camera bmw" på ebay så får man mängder med kameror från ca 300 kr och uppåt. | |
|
Kollade monteringsramen på BMW kostar 780 sek artnr:5167001410 och det är den vi ska ha enligt BMW om man ska eftermontera navi...köpar man fråm schmiedmann kostar det totalt 867sek med frakt så bmw är billigast Lappen jag kommer att sätta den där jag föreslog för Labbe han gjorde,,Hur gjorde du Labbe var det svårt?ficjk du riva mycket? |
|
|
Appropå backkamera... Jag som ska dra en 5-meters kabel till bagaget, kan jag koppla in backkameran någonstans i trunken eller ska den dras fram till huvudenheten? Angående GPS-antennen, undrar om mottagningen blir bra om man lägger den bakom huvudenheten i instrumentpanelen. Jag läste någonstans om nån som hade dragit upp den i A-stolpen, vidare bak och placerat den ovanför bakfönstret. Vet inte om det är det mest optimala. |
|
|
"Länk "Länk "Länk "Länk Det som var lite mer bökigt för mig var att få ut luftutblåsen, men efter lite läsande på nätet fick jag reda på att det finns två "clips" på undersidan man får trycka uppåt sen dra ut luftutblåsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.