|
Sida 13 av 66
|
|
|---|---|
|
Bara för att ta några exempel. Länk Länk Länk |
|
| Visserligen kanske han alldeles nyss reggat ännu en ny firma (som inte hunnit komma med i registren än), men det känns lite halvskumt att han registrerat och avregistrerat samma firma flera gånger de senaste 8 åren | |
|
Ett exempel till, en som inte fått sina grejer på över ett år -> Länk Ta bort mig från listan tills vidare, det här verkar inte vara nån schysst kille |
|
|
Ok då kan vi glömma Importservice för jag vet var det ligger. På hans hemsida står det att han har en butik men i den lilla hålan finns inte ens en mataffär eller nått. Det är en by på max 25-50hus mellan Storuman och Avrvidsjaur. Är kring mina hemtrakter så jag vet att det finns ingen butik alls där. |
|
| Låter lite konstigt att en äldre man på 67 höstar skulle blåsa folk? Men bor man långt ute i ingenstans så kan man kanske syssla med sånt :) | |
|
Hej Jag tar bort mig själv från listan med..Ber så mycket om ursäkt att jag drog in er alla som var intresserade,inte visste jag att var skum han verkade trevlig och hjälpsam,tänker man efter skulle han nästan tjäna 30.000 på oss fifan vilken dålig stil nu om allt detta stämmer... Ännu en gång gott folk ber om ursäkt.. Några förslag hur vi ska göra nu? |
|
|
Vi kan glömma Natalie också för vem har ett företag på 5 våningen som adressen går till? Sen så är deras hemsida nästan identiskt med den här Länk som dom hänvisar är deras leverantör. Sen kan man undra hur det kan komma sig att den här Länk kostar hälften så mycket som den till E46? Och det är tydligt att det är samma tillverkare. Nä det här börjar lukta dynga på våran bekostnad |
|
|
Okey Nu har jag mailat honom på importservice igen får se vad han säger... återkommer. |
|
|
Natalie är ju i varje fall ett registrerat bolag =) Länk |
|
| Bara för att deras fysiska adress inte är i butiksläge betyder det inte att dom är skumma. det är ju trots allt ett "portorder" bolag. Dock så kan man avgöra ganska snart att inte allt står rätt till men några enkla sökningar på det allsmäktiga Internet. | |
|
Ge hit en edit knapp. snälla! Nu tillbaka lite till topic. Nu har jag dock en e39 och får gott vänta tills det dyker upp en variant för mig. Men hur funkar denna enhet med alla moduler som min nuvarande Nav enhet handhar som tex Telefon och alla andra ratt knappar? |
|
|
Tereteknik som du länkade till (som uppger sig för att vara natalies "affärs Partner") har ett ogiltigt organisationsnummer (har sökt på massa sidor utan att få träff) Teretekniks sida: Länk Organisationsnummersvalidering: Länk Den här sidan föreslår 4 som sista siffra för att få ett giltigt nummer, men det är någon helt annan firma. Verkar vara en intressant bransch det här :) |
|
m3_kosova |
435 USD för enheten 60 USD för bara ett tillval 8 USD för SD kortet Totalt: 503 USD ca 3596 kr Sen ska vi räkna lite på det och se vad detta blir för slut pris för er som vill ha med kvitto och allt. 3596 kr x 29.71% egenavgiter x 1.2971 = 4664 kr 4464 kr x skatt minst 30% x 1.30 = 6203 kr Så 6203 kr skulle detta kosta att sälja i Sverige och utan att göra vinst på produkten utan gå +-0. Sen kan ni räkna själva var vinsten finns??? Lycka till. |
| Men kosova du eller din polare har ni nån E-butik eller firma liet info om er tack.. | |
| Kan man inte på något sätt privatimportera direkt från tillverkaren? Då blir det ju 3596 x 1.30 = ~4500 kr :) | |
|
Hexagon jag har tänkttanken jag med derav listan du fick av mig men garantier osv det är bara krångligt men varför inte.. Jag kan inte låta bli att söka vidare, Jag har mailat Tyska AF där Labben handla för att få pris om vi typ köper 10 enheter. jag fattar verkligen inte varför en seriöst firma från sverige inte tar hem enheten |
|
| Jag har beställt mycket från kina och de har grym kundservice på alla ställen, så det där med garantierna känns inte som att det skulle vara krångligt. Däremot är ju frågan om de ens skickar grejer direkt till privatpersoner? | |
m3_kosova |
catch_me Jag har ingen men min vän har som bor utomlands och därför kan han sälja dem till det priset pga att det kostar mycket mer om man ska ha på det andra sättet. Alla varor och tjänster kostar från 20%-48% billigare i Tyskland än i Sverige. Ta exempel momsen vi har här på varor som är 25% i Tyskland är den 19%. Sedan är det andra skatteregler där som är mycket bättre. Hexagon Som privat person får man betala 25% i moms för varor och tjänster utanför EU. Eftersom dem kommer utanför EU så blir det 3596 x 1.25 = 4495 kr som du kommer att få betala för själva produkten, sedan tillkommer ju frakt på enheten också och det får man också räkna på moms så det landar på ca 4800-5000 kr inkl alla avgiter tills du har den hemma på bordet:) Men det finns ett problem för er alla, ni som privatpersoner kan EJ handla direkt från tillverkare om ni inte köper 100X i antal eller har företag. Glöm inte också vilka villkor som gäller för garanti och under vilka månader, i Kina är det inte samma sak som i Sverige att har du 1 års garanti så får du en ny vara om den skulle gå sönder. Där gäller andra villkor som 6/6 dem första 6 månaderna skickar dem ny vara efter 6 månader skickar dem reservdelar så du själv får byta dem samt betala frakt till dem och dem betalar frakten tillbacks. Kolla gärna vad det kostar att skicka en produkt som väger 3-5 kg till Kina;) Här gäller ju inte bara att hitta bra pris utan även villkor om det skulle hända något med enheten. Ingen har råd att ta hem denna pga att slutpriset skulle landa på över 8000 kr för enheten om företaget ska gå med vinst, är det någon här som skulle vilja ge över 8000 kr för enheten? Som egenförtagare så betalar man över 60% i skatter, hur ska man kunna ha bra pris på en produkt då? |
| Naturligtvis har man ju vänner som köper den av ÅF i utlandet och skickar den som present eller nedsatt värde. Enda risken förutom att det är olagligt är att om den kommer bort på vägen så har man ingen försäkring på det riktiga värdet. | |
|
Bor din vän i Tyskland låt oss säga att du hjälper oss med köpandet hur gör vi då med betalningen samtr garantier,vem ska vi vända oss till om ev enehet går sönder efter 2 veckor eller liknande? vad tycker ni andra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.