AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
285.560

E46 - 2DIN touch-screen lcd dvd player OEM-look

Sida 1 av 66
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Kan de vara för bra för att vara sant!?

Länk

Just som man nästan gett upp hoppet om att kunna ha möjligheten att bygga ut ljudet i bilen och samtidigt behålla orginalutseendet samt slippa dra om kablage i hela bilen =)...så kommer denna produkt till min vetskap :)

Själv så tycker ja den ser riktigt bra ut och har de flesta options man kan behöva och tänka sig i dagens läge...vad tror och tycker ni om denna produkt?

Peace out
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag kommer att slå till.. just nu håller jag på forskar lite kring den finns faktist en del videon på youtube...Men man undrar ju hur pass bra den är den e ju trots allt billig jämfört med orginal samt mer finesser.
Sen undrar jag om det verkligen ingår all dessa delar man ser på bilderna på olika sidor,Typ antenn,gps,karta osv
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Finns massor med Kinesiska företag som gör liknande detta. De brukar ligga på mellan 2 och 300 euro plus tull och moms.
ofta är de baserade på Windows CE 5 vilket ger en hel del större frihet än BMW's egna. :)
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
- catch_me

Ja, man blir riktigt sugen på en :) de verkar ju som de mesta nödvändiga i kabelväg medföljer iaf.

- Lus

Jo, ja fattar inte varför Bmw ska va så j-la trångsynta och gammalmodiga i sina lösningar..de är väl inte funns på senaste åren dom börjat göra användbara lösningar för dessa saker? *kliar huvet* Visst, de finns ju en hel del som Kina-företag som gör denna lösning men ja har inte sett nån som riktat in sig på OEM-look tidigare faktiskt..vad blir det för kostnader i tull o moms förresten..har du nån koll på detta?

Ja tycker den verkar ha ett snyggt gränssnitt, och gillar den framför allt för OEM-looken samt att den är kompatibel med bmws rattstyrning(volymkontroll o sökning av radiofrekvens)..dock ej för styrning av telefon via rattens knappar ännu men det kommer med säkerhet inom en snart framtid..inte för att man har sån stor användning av detta =) det enda ja egentligen ja har nån invändning mot är dess utseende på rattarna (krom) vilket ja hoppas på att dom ändrar :/

Dom håller visst på med en kabelstamm nu så man ska kunna koppla in sig på orginal-kablaget bak i trunken... :)

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Vad tycker ni,ska man vänta ett tag eller chansa och slå till nu när man är sugen?Kommer den att säljas i Sverige tro?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det finns redan till Audis/VW's modeller på blocket, så de dyker säkert snart upp.
Tull (om du har otur) är 14% av inköpspriset samt 25% vanlig mervärdesskatt.
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
Ja, ja tror ja väntar ett tag för att låta dom hinna fixa till eventuella buggar samt nödvändiga kablage så man kan köpa en komplett lösning som funkar bra. Trevligt att de finns möjlighet till detta snart iaf :)

Ok, så de är inte alla gånger man åker på tullen alltså?..men skatten kommer man inte undan väl?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag har hört om många som slipper undan både det ena och det andra, men själv har jag fan åkt på tull moms, frakt, myrslokspåslag och käftsmäll när jag köpt från icke EU-land
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
hahaha...aj då, det låter ju inte så roligt..man får väl hoppas på de bästa i sånt fall..och att din otur släpper oxå :)

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Länk
Mer data!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hade jag haft en E46 / E39 hade det inte gått många min innan kreditkortet hade åkt ur fickan och enheten varit på väg!! :-D
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
Risk för att det kan bli en viss efterfrågan på den stereo då det finns en del E46:or på marknaden =)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
tänkte dela lite info med er som har intresse för den här enheten
jag har ringt och prtat med några återförsäljare i Tyskland,österika
frågade lite för säkerhetsskull vad som ingick i priset kort sagt allt som styr alla funktioner så som gps,ipod,tv allt helt enkelt alla antenner,mottagare osv...
passade även på att fråga om garantier svaret var lite besvärlig om enheten skulle gå sönder blir man tvungen att skicka varan till återförsäljaren man har köpt den ifrån jobbigt men men.
Både tyskland och Österika har sålt som smör tydligen då det är extremt efterfrågan..
Österika har påpekat att vill man ha varan inom en månad måste man beställa inom en vecka då Kina firar nyår pga det kan det tydligen ta upp till 3 mån för att få hem den...
jag frågade om han tror att den kommer till sverige butiker han trodde det inte, då väldigt få E46ori sveriger jämfört med österika,tyskalnd konstigt:)
Men inte omöjligt sa han,men dom trodde att den hamnar säkert snart på beg marknaden, svår gissat:)

<Vad tycker ni skall man vänta ett par månader eller skall man slå till,,,man vill ju HAAAAA
vad tänker ni göra som är intresserad?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Vill även tilläga att man behöver tydligen inte fixa o dona massor för att få den att passa den e plugg and play enda man behöver göra e flytta på AC
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
Jo, man är ju onekligen väldigt sugen på att lägga en beställning kan ja säga ::) men, jag tror nog att ja håller ut några månader så att eventuella uppdatering hinner göras då den fortfarande är under utveckling (verkar de lite som) Det är ju iaf grymt att den finns..och till ett överkomligt pris!! hoppas det inte skjuter i höjden senare bara :/ hmmm :)

men de är väl bara att slå till ;) så kan du ju göra en utvärdering för oss sen =)

Mvh

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har inte kollat specarna, men jag skulle tro att de körs på Windows CE 5, dvs man kan köra egna appz på om man är lite hemma på DATA.
catc_me: vet du om det är så?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Lus....ja de är det...just Win C5.0 gör att den e så funktionell..
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Dåså, inget att vänta på då. Buggar skiten är dte ju bara att leta drivisar och antingen koda eget eller använda en av de miljaaaarder front ends som redan finns. :)
Fuck, nu är ju E39'an såld, kanske kan ha en i en av E3'orna ist? :D
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Stämmer,,,men jag har låst om jag minns rått på USA hemsidan att det kommer till E39an oxå
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
Jepp, stämmer att dom släpper till E39:an framåt sommaren..sen ska de visst bli till E9x oxå :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Andreas,,,skrivande stund håller jag på läser för fullt på Dynavins hemsida(forum)om buggar osv...dom har tydligen skickat ut ett parti redan mitten av December den e den första versionen på den tex mmåste man stoppa in en mic på frontan av enheten sen så var det stora texter på knapparna men på andra versionen som kommer nu i troligtvis redan utskickad så är micken inbyggd samt texterna är mindre och snyggare..Dom jobbar för fullt tydligen för att få den att funka felfrit samt bra design osv..
Här finns alla frågor om buggar och mycket mer
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.