|
|
|
|---|---|
|
Hallåj! Har lite fundering och problem med E36:ans mätarhus! Detta gäller i första hand min 328 coupe -96 och brorsans 316 compact -97 om det nu skulle ha någon betydelse. På min 328 så bytte jag 3W lampan som lyser upp bakom vattentempen, men då hittade jag bara en 1,2W till rödmarkeringen för om vattentempen skulle gå till max. Däremot finns det ingen belysning för den blåa delen, när motorn är kall. Dock egentligen inga konstigheter, men vill bara säkerhetsställa att det verkligen inte finns någon lampa till blåa fältet? Sen undrar jag om "check engine" lampan lyser när ni vrider till tändningsläget? För min saknar till och med den glödlampan, dock så satte jag dit lampan för parkeringsbromsen för att testa, och den lyste inte, men min "check control" borde väl annars larma om motorlampan dyker upp? Vore tacksamt om någon kunde skriva upp vilka lampor som SKA lysa vid tändning så kan jag se om jag saknar något utav det... eller ännu bättre, kanske tala om vart det ska sitta en lampa överhuvudtaget? Angående brorsans 316 compact så (fråga inte hur) har det lyckats kila in en insekt (mini gräshoppa eller nåt) innanför glaset i mätarhuset (vi köpte bilen så). Jag har rivit mätarhuset för att försöka plocka ut den, men hur öppnar man upp glaset? Vågar inte bända för mycket om det spricker... Annars var det nog allt från mig =) MVH / Martie | |
|
OK, ingen som vet något alls alltså? Kan ju i alla fall skriva lite här om mina upptäckter för historikens skulle om någon stackare skulle undra samma sak. Angående rödmarkeringen på vattentempmätarn, så är det bara röda zonen som ska lysa. Finns ingen lampa till blå (när motorn är kall), precis som jag trodde. Kollade manualen och det finns ingen check engine lampa på e36:an, men då undrar jag hur jag vet när motorgivarna säger upp sig? Är det check controllen som är läckan för dålig motor givare? Angående glaset med 316, har jag faktiskt inte löst, någon för jätte gärna hjälpa här lite tack! Hur får man loss glaset? MVH / Martie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.