|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu när det börjar bli slaskigt på vägarna i stockholm, så märker man även hur viktigt det är med bra rengöring på framrutan. Problemet är bara att det inte funkar så bra för mig. Jag får helt enkelt inte spolarvätska på hela rutan, för få strålar på för stor ruta. Så enkelt känns det. Är det någon som vet om man kan byta till några spolarmunstycken som ger ifrån sig "duschstrålar" istället? Då dessa verkar sprida vätska bättre? Eller något annat bra tips? Det kan väl inte bara vara jag som har det här problemet? | |
|
Hmm inte märkt av det problemet.. Rensa dom du har ordentligt och rikta in dom så att dom sprutar på olika ställe på rutan.. du har ju två "hål" i varje munstycke som du kan ställa in där du själv vill ha dom.. |
|
| Hej, har samma problem och skulle gärna byta ut mina också. Kostar säkert en förmögenhet på BMW. Nån som har kollat? | |
|
Munstyckena kostar typ 200:- om jag inte missminner mig. Råkade bryta av slanganslutningen på mitt ena munstycke innan jag fattade hur den satt fast. Lätt att byta och iaf min ÅF hade nya på hyllan. Kan ni inte testa att rengöra munstyckena med en knappnål eller liknande? Är slangarna ok? Kolla så de inte läcker eller är klämda. |
|
|
Om det läcker nånstans vid en slang så brukar de spruta dåligt pga för dåligt tryck. När jag skulle köpa spolarmunstycken till min e34 så ville de ha 250 kr |
|
|
Har också letat efter modernare spolarmunstycken till min e39. Sådana som sprider/splittrar strålarna bättre. Men inte lyckats finna något vettigt. Någon som har monteringsmått på e39 munstycken så kanske man kan leta passande från andra modeller? |
|
|
Jag vill ha sådana som finns till v70 som dushar istället för sprutar. Sitter säkert på modernare bmw och kostar säkert multum. |
|
|
Jag skalade en elkabel och pillade in i hålen med ett lyckat resultat |
|
| Knappnål /synål är bra för att justera. | |
|
Bara tänk på att inte försöka blåsa med tryckluft lyckades blåsa av infästningarna vid behållaren bakom innerskärmen fram ett jä... jobb att få rätt på det igen Ha deT |
|
| Det måste ju finnas någon firma (typ dom som sälger munstycken med dioder och skit) som säljer "universal" munstycken, med tex. dusch. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.