AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
14.131

Vad är det för fel på folk som svarar på annonser?

Sida 5 av 5
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Jag får väl hatmail nu eftersom min första historia bara har en perifier bilanknytning, men vid ett minnesvärt tillfälle för många år sedan skulle vi sälja en skinnsoffa. Ett stort as. Hursomhelst. Det ringer en kille från flyktingförläggningen i XXX (4 mil bort) som låter precis som Eddie Murphy i "The Golden Child". Ni vet. Skön kille var det i alla fall, från mörkaste Ghana. Han ska komma dagen efter med en bärhjälp och köpa soffan, han är såld säger han på telefon.

Dagen efter kommer Eddie och hans sidekick i en... tadaaa! Nissan Micra utan dragkrok. En första klassens flyttbil m.a.o. Suck.

Det ska prutas först på fantasimögel och grejjer (soffan var rätt ny och fin). Frugan lackade till sist och sade till dem att lägga ner, då kom Eddie-skrattet och så var vi vänner och uppe på banan igen.

Det slutade med att jag fick hyra en lastbil åt grabbarna med den enes kreditkort som pant och betalning. De hade nämligen, kom det fram, inga giltliga svenska körkort... Det sista jag såg av flyttbilen var när den hoppade fram på 2:an. "Look!", skrek Eddie, genom den nedvevade framrutan till sin kompis, och pekade på mig, "He´s afraid! HÖHÖHÖ!".

Dagen efter ringde han upp och berättade att bilen var återlämnad, "You can breathe out now, maan!"...

Så kan det gå när man säljer soffor på Blocket...

Ett annat fint Blocketminne var när jag skulle sälja en MB190E. Lätt dement farbror ringer. Vill provköra. Det är vinter och halt, gubbfan kör hur fort som helst i skymmningen på hala 90-vägar meed mig i baksätet medan han pratar (halvskriker) med sin lika pigga kompis om hur bra bilen går. Jag är mest rädd.

När vi mot alla odds kommer levande tillbaka igen säger karlen: "Jo, för jag måste ju ha en framhjulsdriven bil eftersom min uppfart är så brant. Mazda är ju säkra och bra!". -"Mazda?" säger gubbe #2, "det här är ju en Mercedes! Den är bakhjulsdriven....".,.

I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy!
ni
19
nigthdreamerssky
735Ia -82 (Åretrunt bil)
735i - 82 5vxl (Projekt Mr X)
Till 728_vrooom

Hur har du mage att beklaga dig över ett slarvfel och förkortningar..??

Besiktning, pga, etc, nån Var det något mera du hakade upp dig på??

Mina fortsatta svar till den här liraren blev:

Säg, jobbar du som inhyrd eller är du någon annan kverulant skämtare..?
(Skickade med en bifogad bild på hitler i rosa uniform.. i mejlet..)

Sedan skrev jag ett mejl till..

Funderar på att sätta ut ny annons på bilen med följande uppgifter

Bader Meinhof Wagen 735iA - 82

Terroristbil att häckla din omgivning med.
Ruttet avgassystem som nyligen börjat låta vilda västern, utöver det går motor och låda kanon.
Besiktningen hann inte upptäcka de potentiella dåligheterna i avgassystemet och tyckte underredet var friskt för en så gammal bil. Inga andra anmärkningar än ena bromsljuset bak samt bristfällig upphängning av avgassystemet..

Elhissar runt om samt elmanövrerade framstolar o baksäte (baksätet ej inkopplat)
Passagerarstolen perfekt som knullstol när man använder elmotorn till att köra fittan på tjej fram o åter så kuken blir tätt omsluten..

Perfekt i övrigt att både glida omkring med o busköra. Låter dominerande bullrigt i synnerhet när man drar på fullvarv. Gamla pensionärer och småbarn blir vettskrämda och så kör man något hårt med metallica i bilstereon. (fungerande CD- spelare och fint ljud i högtalarna)

Odrägliga invandrartyper och white trash som inte är beredda att betala för sig skickar jag in i en auschwitsdimma när jag burnar häcken mot dem..

Sista budet/lägsta pris resulterar i terror brev från Sweden Bader Meinhof Organisation!

ni
19
nigthdreamerssky
735Ia -82 (Åretrunt bil)
Föresten, varför inte Iggy and the Stooges och gärna låten Search and desytoy medan man vrålar på med hål i avgassystemet.. D:)
ni
19
nigthdreamerssky
735Ia -82 (Åretrunt bil)
(slarvfel av mig) Search and destroy, inte desytoy..
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Låter som en vinnarannons i mina öron, bra att du nämner det praktiska med förarstolen, som ju annars är lätt att missa. Referenserna till ww2 går ju alltid hem också i stugorna... Det märks på ditt språk att du ofta hänger på Familjeliv.se, kanske skulle du tuffa till det lite för att minimera risken för att fel personer ringer och rundsnackar? ;-)
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Fick nedan ca 3 min efter att min annons inkom på blocket.
Någon som känner igen det hela, får ett NÅGT oseriöst intryck....

------------
Från Mrs katrix:

Hola

Podemos negociar el precio ?

-----------------------------------------

Mitt svar:
Hola,

Todo es possible...
Primero ver el coche.

Comunicerar hacemos en Inglés o Suecia, por favor

So, pls write a serious mail and comment on your suggested price idée and how you suggest for proceeding from here.

//Pontus

--------------------------------------------
Från Mrs katrix:

Hello I confirm my interest for its vehicle but mainly it would want to me to know the last price. Sincerely Mrs Katrix

------------------------------------

Helt ärligt....

//Pontus

från vilken mailadress kom det ifrån?
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
holtzkatrix@gmail.com

//Pontus

Sl
29
Sliper
320 Touring -01
Man blir lite fundersam av att läsa i dessa trådar angående bilförsäljning på blocket. Har inte sålt en bil där än, men ser verkligen inte fram emot att sälja min 328 där snart... Man kanske ska låta bli att sätta ut tel nummer på en E36a... eller så är den för gammal.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du kan få ett tillfälligt nummer av Blocket när du lägger in en annons. Kostar 30kr extra och kopplas till din vanliga mobiltelefon. Numret ser ut som ett fast telefonnummer vilket gör att man slipper sms-prutarna samt folk som kollar upp var man bor nånstans.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.