|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Det är lustigt att läsa alla dessa historier. Men jag måste ändå tillägga att jag aldrig har varit med om besvärliga spekulanter på någon av alla bilar jag sålt. Visst har jag fått något skambud på telefon eller mail, men de som kommit och tittat på bilarna har alltid varit seriösa. Har sålt en del BMWs; E46 330 cab, E30 325 Touring och E39 530 Touring utan problem. Men men, peppar peppar, får väl se hur det går när jag eventuellt ska kränga M3:an i höst. :) Tack hur som helst för den underhållande läsningen! |
|
| Den annonsen slår världsrekord i kategorin "negativa bilannonser". Man blir ju livrädd bara man läser annonsen. Ha ha ha ha. | |
|
Lade precis ut en tråd om detta i övriga bil märken spalten. Bil "spekulanter" Vissa människor tar sååå mycket energi. (man bryr sig väl för mycket) Men som Marylin Manson sa en gång. Man är inte otrogen om man inte minns namnet på bruden dagen efter........ |
|
|
videopac och Grodan: Tycker det är roligast att han säger att växellådan är i bra skick och att den växlar som en dröm, när säljaren för två dagar sedan startade denna tråd. Länk |
|
|
Subject: Ang. BMW 735iA > To: nigthdreamerssky@hotmail.com > Date: Mon, 28 Jun 2010 09:51:51 +0200 > From: deza@gbg.bg > > hej > för de första säljer du bytter du eller håler med olagliga skvaler??? > de var olaglig att skriva om nationaliteter så att dra sagan av deta,du > har tur att den där mäniska inte väckte åtal då blir du av båda bilar > och delar.om han hade stulit sade han i förtroende till dig inte skal du > på en gång skvalra minst i INTERNET!! > inte någon som skrev om den där Fine eller svene.de finnes andra sidor > som nazarna och razarna skall hållas! > var ju bilen du säljer skattad/besiktad,oljan kål svart,rycker vid > växlingen,typ besiktad efter massa trix,din anonsen var nästan 6 månader > i blocket om jag kommer riktig ihåg. > skriver du skvaler om mig nu väcker jag åtal!!! > mvh > > Annonsen finns på Länk Hej, tror du jag är rädd för dig...?? Prova först med att stava rätt, så kanske du inger mera respekt.. Nazze eller rasist är jag inte och inte muslimhatare, men däremot tycker jag illa om enfaldiga typer och både den personen jag beskriver i annonsen samt du ingår bland de enfaldiga. Några punkter gällande annonsen på min kärra. Det är en seriös annons, men jag säljer på mina egna villkor Jag är inte ensam om att ha en bil ute på annons jättelänge Det är inte det minsta olagligt att skriva att det var en norrman, irakier eller för den delen colombian som hotar med slips i halsen.. Sedan måste du ju vara störd helt enkelt som kommer med dina påståenden om bilens skick och huruvida den verkligen gått igenom besiktningen. Dessutom har den varit utannonserad blott tre månader knappt.. Jag lägger ut ditt mejl samt mitt svar på autopowerforumet nu under rubriken: Vad är det för fel på folk som svarar på annonser. Sedan kan du ju åtala bäst hur mycket du vill.. Mvh El Diablo De Satan |
|
|
Fick för ett par dagar sedan en bytes förfrågan om en E39 540T var av intesse. Ber killen sända över info om årsmodell,mil mm + bild. SEDAN HÄNDER INGENTING. Har folk för mycket fritid? ? ? ? Okynnes mailande tar bara en massa tid samtidigt som man ibland går och väntar/blir lite sugen................mvh......... |
|
|
Nigthdreamerssky, haha va fan. Vad är det för en byfåne du har fått på halsen? "skriver du skvaler om mig nu väcker jag åtal!!!" Haha, ja döör! |
|
| nigthdreamerssky >> Ja det finns en del idioter ute och du har lyckats hitta en! Riktigt komiskt vore det om han försöker "åtala" dig. Vem vet, han kanske kommer från en kultur där yttrandefrihet inte finns, lurigt det där... | |
| Jag håller fullständigt med Andreas om att en negativt formulerad annons bara ger motsatt effekt. Och som jag upplever det är just detta med negativa annonser idag snarare regel än undantag, vilket är en verkligt tråkig utveckling! Jag är övertygad om att många seriösa köpare drar sig för att ringa på en dylik annons, vilket i slutänden innebär många missade säljtillfällen. | |
|
DÄCKSPARKARE, SNACKARE, PRUTARE, TELEFONFÖRSÄLJARE, ICKE SVENSKTALANDE (SÄRSKILT SKÅNINGAR) OCH ANNAT PACK: RING INTE. ABSOLUT SISTA PRIS. BEHÖVER INGA NYA KOMPISAR ELLER BREVVÄNNER. HAR DU INTE PENGAR RING INTE. RING, SVARAR INTE PÅ MAIL PÅ MIN INTERNETANNONS!!!!!!!!!!!!!!! Seriöst, vem svarar på annonser som ser ut så?? Det finns tillräckligt gott om bilar för att inte behöva bry sig om så otrevliga annonser. Särskilt som det ofta handlar om rena dussin-bilar. |
|
|
Det finns inte en chans att jag skulle höra av mig på en sån annons. Jag tänker inte be om att få köpa någons bil. Jag har alltid tillräckligt med pengar för de bilar jag hör av mig på så den annonsören missar helt klart en potentiel köpare i mig. ------- //Lövet |
|
|
Det skulle aldrig falla mig in att skriva ut tel.nr eller visa reg.nr (så att de letar upp tel.nr) i en annons. Då får man omgående dessa tidsödande stolpskott på halsen. Är man intresserad av min bil så får man först klara av ett välformulerat mail där man visar ett seriöst intresse utan inledande tokprut. |
|
|
Håller med Andreas, skulle inte heller svara på en annons med så otrevlig och dryg ton. Själv sträcker jag mig till att skriva "inga byten" i mina annonser för att minska jobbet med att neka en massa tokiga förslag. Jag säljer min först och letar sedan upp det som jag vill ha. |
|
|
wath: Numera har Blocket temporära nummer som du kan använda dig av när du lägger in en annons. Ser ut som ett vanligt lokalnummer men kopplas till din mobil. Inga samtal kopplas fram efter kl 23 eller innan 07. För övrigt fick en kompis precis ett bytesförslag på sin båt mot en "Femhjulig Trike". Undrar hur en sådan ser ut. En annan fick erbjudande om en 43.000 mil trasig Mercedesambulans från -97 mot sin ganska nya Honda 929RR. Det är bara humor. ------- //Lövet |
|
| Men annonser utan registreringsnummer ger ett oseriöst intryck tycker jag, speciellt om det rör sig om vanliga bilar (< 300000). Vad är det folk är rädda för? | |
| Jag lägger alltid upp reg nummer och telefon nummer i mina annonser av en mycket enkel anledning, Det ökar försäljnings chansen avsevärt. Så man får göra valet att sälja bilen eller vara bekväm antar jag. | |
|
Det verkar bara öka med nötter som har som affärsidé att ge idiotbud/byten där någon % av försöken går vägen. Lite som nigeriabrevsprincipen. Jag sålde min Ford på en dag utan tel.nr, dock med reg.nr. Nu drar en Focus troligen inte samma jobbiga klientel som en BMW men är en köpare seriös hoppar denne inte över en bra bil för att han/hon måste skriva ett mail först. Det är mina erfarenheter. |
|
| Jag har inte heller haft problem med enbart mail, tvärtom. | |
|
nigthdreamerssky, hur har du mage att klaga på någon annans stavning? Läser man din annons och dina inlägg ser man direkt att du inte behärskar det skrivna språket. Du som, antagligen, är född i Sverige borde kunna skriva bättre. |
|
| Jag menar inte att det är ett problem att bara ha mail men vågar påstå att man ökar försäljnings chansen med fler kontakt möjligheter. Det finns många som är rädda för att använda mail (läs äldre med obefintlig datorkunskap). Visst får man ett flertal oseriösa på halsen men inte mer än att jag hanterar att avvisa dessa och deras skambud eller dylikt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.