|
|
|
|---|---|
|
Hej. Håller på och hårdtestar min nyinköpta 525 då jag har garanti på den ännu. Tycker den vill vandra lite runt 0-läget på styrningen. Är det fler som upplevt detta och vad var det för fel? Styr- eller spindelleder? Lite klonk vid ojämnheter också. Kränghämmarstag? Har bytt ett par gånger på e34:an. Lika vanligt på e60? Ratten är lite vriden höger när man kör rakt-irriterande. Men visst måste ett glapp märkas vid hjulinställning? Det hörs lite klonk när man vrider ratten stillastående med motorn av, men inte med motorn igång. Lite radialspel kan märkas i rattaxeln där den går in i styrväxeln. Är det normalt? Någon som bytt styrväxel? Nu letar jag ju fel aktivt för att slippa pröjsa för det själv och givetvis kollade jag så mycket jag kunde innan köpet men vissa saker märks inte förrän man vant sig. Och jag kan inte krypa in under då jag är nyopererad. Ska lämna bilen nästa vecka till säljfirman men det är bra att ha lite koll innan. | |
|
Hej Då stora hjul och däck är moderna är det klart att de sliter mer på hjullager, bussningar, styrstag och liknande. Vikten på en 18"s mpktfälg är väsentligt högre än på en 16" icke RFTfälg(RFTdäcken i sig är tyngre än icke RFT): Nu vet jag inte vart i blekinge du bor men om du har möjligheten att kontakta Dr Sareklint på www.automek.com i Karlkrona kan de nog gå igenom bilen med lupp åt dig för en mycket rimlig penning så du kan få ett protokoll och låta säljföretaget byta grejornaq åt dig.. Lycka till! Asken |
|
|
Ingen tokig ide alls. Dock hinner jag inte det denna v. men garantin är ett par månader till. Om problemet kvarstår efter säljfirman kollat är det nog rätt taktik. |
|
|
bor du i sthlm så får du gärna prova min E60 525 -05a.(ej LCI) eller vice versa :) |
|
|
Nej fel ände av Sverige men den iden är bra. Handlaren har ett helt gäng e60. Kan ju prova en där? |
|
|
Har också lite klonk i framvagnen när jag kör över vägbulor och liknande. Bilen klarade bes u.a. för knappt 4 månader sen så det kan inte vara någon katastrof men jag gissar på att stabilisatorstagen börjar bli dåliga......normalt vid 8300 mil? |
|
| Hade ett rejält glapp vid min spindel/styrled efter 11000mil, märkte det hos däckhandlaren när vi bytte till vinterhjul, höger fram glappade rejält. Har iofs. även upplevt bilen som spårkänslig strax innan däckbytet. | |
|
Har haft den hos säljaren nu. De bytte en bärarm fram. Tror de kallade den bakre nedre. Har haft samma fel på min e34 men då räckte det med byte av bussningar. Bilen är mycket stabilare på vägen nu. Nu är det dags för besiktning! Kul med bilfirmor som tar sitt ansvar utan bråk. Klonkljud är ju lite diffust. Känns ju inte alarmerande vid 13700 mil med 19" 245:or på sommarfälgarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.