|
|
|
|---|---|
|
Hej har mina funderingar om att åka upp från Stockholm till Norrland för att köpa hem en e36a... Bild: Länk Vad tycker ni? Är en -94a | |
|
Va? Menar du att man på utsidan av en motor ser om den gått varm?! Häftigt.. men vänta nu.. hur då förresten?! |
|
|
Tittar du där vanosen sitter, ser du på färgen att den släppt. Det och att den är lite mörk. Det händer när motorn går varm antagligen i samband med pumpen har gått eller något liknande. Min förra gick pumpen på men jag changsade på att köra den lugnt för jag var en bit bort hemifrån. Toppen klarade sig och det var bara att byta pumpen men färgen på vanosen började flagna efter det. Men du som verkar veta så bra kan du inte förklara varför det finns dom som färgen sitter perfekt kvar på och dom som ser helt brända och och all färg är borta? Har du en bra förklaring ber jag om ursäkt för min dumma fråga. Mvh Hardrox. |
|
| haha det är nog ingen fara ska du se! min motor är helt gul, men fan vad hon spinner fint! Lite lacksläpp får man ju leva med | |
| Jaha ja, kanske slår till ändå då :). Får se har 2 alternativ :). De där var en 325 sen har jag en 328 jag är sugen på också. Handlar bara om försäkrings kostnad. Ska kolla upp de idag, har ni nå tips på billigt försäkringsbolag för bmw? | |
|
hardrox: det där med lacksläppet och varmkörning hänger ihop tror jag. fick lacksläpp på min när jag körde den het... innan hade jag vare där och putsat rent. inga lacksläpp då inte. köp 328:an om den är fin ;) de är mycket häligare bilar än 235:an tycker jag. helt annan kvalitet känsla. no offense 325 åkare ;) BMW ownz |
|
| 328an är fin som fan, fast den är orginal skick förutom väghållning. Gått 16 importerad 07. Den vill dom ha 46 för efter att man prutat över tele. Båda bilarna är en bra bit bort så ville ha priset klart i förväg. | |
|
Precis Frrla, jag håller med dej om 235:an (hehe, sorry kunde inte låta bli) =P Jag känner igen mig lite i din sits just nu. Provkör gärna 328:an först, jag låter den tala för sig själv, helt annan karaktär på motorn TYCKER JAG =). För mig var det till och med billigare med en 328 i försäkring, så kolla om det skilljer sig mycket. Ligger båda bilarna i samma prisklass? Annars kan du ju få köpa min hehe... =P MVH / VipMartie |
|
| 325an 30 laxar. Och 328 -96a 46 laxar. Så skiljer som fan. Jag har ingen hög inkomst heller. Har en budget på 50 Men tänker så att om jag köper den för 30 har jag en hel del kvar för lull lull så som fixa inredningen som inte var fin. Utsidan är 325an m3 stylad och de gillar jag. 328an var orginal vilket betyder att jag kommer förr eller senare lägga pengar på utseende på den. Förför överväger jag att dra upp till norrland och hämta hem 325an. Har nog redan bestämt mig faktiskt. Tanken är att ta buss dit på ons kväll vara framme där på morgon sen ha hela dagen på sig :). Bra ide va? haha | |
|
ja du vet ju bäst om vad du ska göra med dina pengar =) Hur som helst så hoppas jag att du gör ett lyckat köp! Testa motorn ordentligt efter fel, missljud, osv... =) MVH / Martie |
|
|
Hoppas jag åker hem med en bil i alla fall, hade vart lagom surt att få vänta i umeå på nästa buss till Stockholm :D. Skriver i tråden när bilen är hemma, om den är de dvs :). Kan fixa upp lite bilder också för eran skull haha. Mvh Hardrox! |
|
|
Jätte bra! Men tänk också på att inte köpa vilket skit som helst bara för att du har åkt en lång resa... visserligen surt, men att betala 30k för något som kommer kosta lika mycket att fixa sen är inte riktigt värt det tycker jag, då är tågresan bättre =) Lycka till! MVH / Martie |
|
|
De har du helt rätt i :). Mvh Hardrox |
|
|
På tal om 235.a, Jag har en kompis som för några år sedan hade en 328 som var en import, vid registreringen hade bilprovningen eller motsvarande transportstyrelse reggad in den i sverige som en 238:a och det var sedemera vad som stod i papprena. När min kompis påtalade det gick det inte att ändra utan det var till en regbesiktning för att det skulle bli rätt beteckning. Så han fortsattte köra Sveriges förmodligen enda 238 =). Förövrigt en riktigt fin coupe e36:a av sista modellår (97 tror jag) med m optik i relativt ovanlig avusblå färg. På tal om onödigt vetande =) MVH Baccala |
|
|
Färgen på Vanos släpper ibland oavsett om bilen gått varm eller ej, självklart bör du testa bilen (motorn) i övrigt. Men var inte rädd för att den är skadad på nått sätt :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
|
46 för en E36 328 -96 som gått 17-tusen? Skulle inte lägga så mycket pengar på en sån faktiskt. Köp en E46 istället t ex Länk |
|
|
De är lite sant weeeman, fast är inne i coupe träsket för tillfället :). Och de lutar åt att denna 325a blir min i alla fall. Sitter M optik på den också. Bara inredningen som behöver en upgradering, säg till om ni har halv skin / skin sport inredning tiil e36 coupe. Kan vara intressant! Mvh Hardrox |
|
|
Kan meddela att jag tog bilen, allt verkade som det ska :). Ända problemt som finns är att det knarrar när man vrider på ratten från framvagnen. Hörs bara när man står still. Mvh Hardrox |
|
|
knarrar? Kan du ge exempel på snarlikt ljud? Det är inte skrapljud, som när du försöker peta in växel på dålig synkade lådor? Säker på att det kommer från framvagnen och inte vid rattstången? MVH / Martie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.