|
|
|
|---|---|
|
Ska byta block på e3 med 3.0si motor från-77 Kan jag använda ett m30 2.8 block från en 528-86?? jag har snokat via real oem och det bör fungera | |
|
Det går med all säkerhet bra mekaniskt. Insprutningen från en 3.0Si -77 funkar också på en 528 trots skillnad i cylindervolym. Själv har jag insprutningen från en 528i -77 på min 3.0S och det funkar perfekt. Det är tex samma elektronikbox mm mellan en 528i och en 3.0Si från samma årsmodell. En 3.0Si -76 jag hade var dock utrustad med en vanlig fördelare med brytarspetsar medan den 528i -77 jag tog insprutningen från var utrustad med transistortändning med brytarlöst system. Per L |
|
|
Ok tack för infon Per L !! Då fick jag det bekräftat. Jag fick tag på 2st 3.0 block lokalt hos en kompis,men igår när jag skulle hälsa på o inspektera dessa hade dom visst gått te skroten:/. Jag har ju en komplett underdel m30b2.8 liggandes så varför inte prova denna. Hur går det med koppling/vxl-låda tro? |
|
| Inga problem med kopplingen eller vxl-lådan. Samma bultmönster på alla M30. Bullt on så att säga :) | |
|
OK ok ride on!tackar Den slutliga frågan innan ja börjar operera,vilken blockpackning? Till 3.0 ir 2.8?det verkar funka med bägge,men vill va säker |
|
|
Vad menar du med blockpackning? Alla packningar till motorblocket är samma (oljetråg, vattenpump, packboxar etc). Topplockspackningen skall var till en 2,5/2,8 då dom har samma cylinderdiameter! 3,0/3,3 har en egen packning liksom 3,5 (fast det finns två olika beroende på cyl.diametern). Per L |
|
|
aha ok,det ska azzå va en sådan Länk ir hur? |
|
|
Jag skulle välja en 11121730746 (din länk går inte "ända fram") Jag har en sådan som jag inte behöver! Ge mig din mailadress om du vill veta mer! Per L |
|
|
aaa länken blev knas Det var "11121730746 " jag försökte länka till Per L jag finns på "kilokilonovember@gmail.com" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.