|
|
|
|---|---|
|
Min E34 tänder bromsvarningslampan (!) vid belastning, när jag kör konstant hastighet så är lampan släckt. Bromsarna fungerar som vanligt... Jag har inte kollat oljenivån än ens (det är sent), men tänkte någon kanske har en idé innan jag kikar på bilen imorgon? Läste någonstans att e28 har ett hydrauliskt servosystem som drivs med hjälp av fläktremmen, är det samma på e34an? //Jesper | |
|
Låter som oljenivon. Men sitter det inte även givare nere på bromsoken som ska upptäcka när beläggen är slitna. Du kanske är där precis på gränsen och när du rör bromsen så kommer du in på det området |
|
|
Oljenivån är låg, men inte under "min" strecket. Ska köpa olja och fylla på lite till at börja med. Det är inte slitagevarningslampan. Jag kanske var lite otydlig, lampan tänds när jag accelererar, kör i uppförsbacke. Dvs när motorn belastas lite mer. //Jesper |
|
|
kan det vara så att när du kör i uppförsbacke så tänds varningen för låg oljenivå (bromsolja) ... du sa ju att den ligger vid min, vid en eventuell lutning så borde den tändas och även vid kraftig acceleration. fyll på olja så löser det sig :-) ######## # PAJALA # ######## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.