AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.146

Hundbur för Rottweiler i E61

al
33
alin
520d xDrive AT -14
Hejsan,

Någon som har tips på en bra (trafiksäker, tyst) hundbur för en rottweiler? Buren skall passa i en 5-serie Touring (E61).

Vad använder ni andra med stora hundar?

Mvh
Alin
Jag har också en stor hund, en Hoffe, och en handbyggd och skräddarsydd bur för E39 Touring. Den kostade en slant men var det enda som funkade med bilen. Standardburarna blev antingen för små eller rymdes inte i bilen. E39 och E61 är inte så stora

Galler funkar kanske? Om vovven är så gammal att han slutat tugga på inredningen... Burarna är ju bra för den skyddar bilen från vildbasen... :)

Här hittar du mer: www.jeppe.com
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Jag har köpt en sådan här, En stålbur som står och skramlar är uteslutet, dessa är av canvas och kan lätt fällas ihop, Jag fick iof modifiera lite då buren gick in på höjden men inte på längden( pga sluttande baksäte och bagagelucka), med en järnsåg så hade jag plötsligt en sluttande sida. Vi har en Malinois, Belgisk vallhund som är schäferlik som lätt går in i bur XL (tror jag det var) Det går även att öppna taket på buren så att hunden kan sitta.

Länk

Lycka till!

MVH Baccala
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Annars har du ju Robust hundburar Länk som specialbygger måttanpassade burar för olika bilmodeller.

/björn
al
33
alin
520d xDrive AT -14
Tack så mycket för tipsen. Det står nog just nu mellan en ROBUST hundbur (dubbel eller 2/3) och en MIM hundbur (dubbelbur L).
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Vår schäffer väger 55 kg och är 75cm mankhöjd alltså alldeles för stor för rasen
Men han har bara galler kanske inte det bästa men får inte in en bur som är tillräckligt stor
Original skydd skall hålla för 50 kg så det är inte bra men som sagt vad göra

Ha deT

Ps. Har sett bilar på brukshundsklubben som har varit halvt uppätna så om man har en tuggande hund får man lösa det på annat sätt
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Glömde att skriva att vi lagt in en extra hel täckningsmatta som är i original färg och till skuren efter bilen
Det är nog inte att rek. att vilddjuret får ligga direkt på golvet

Ha deT
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Jag kör med BMWs galler i stål som man klickar i istället för lastnätet. Robustare + att det breddar ut helt på sidorna så jycken inte kan slinka över till baksätet. Kostar skjortan nytt men väldigt smidigt, förutsatt att man inte har en hund som tuggar på inredningen :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.