AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
7.568

X1 som familjebil - vad tror ni?

Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Ni som äger en x1 eller har provat den en del...

Hur är utrymmena? Kan den fungera som familjebil med en nyfödd unge, eller är det bara att glömma??

Jämför gärna med andra BMW:s
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
I Ditt ställe skulle jag ta med mig barnvagnen till närmaste åf och pröva om den för det första går in (utan att demontera) och för det andra hur mycket plats det blir över för annat bagage. Då ser Du ju direkt om det kommer att funka. Barnvagnar är som bilar, ingen är den andra lik. Detta går inte att läsa sig till via hur många liter bagaget rymmer utan det är bara att göra ett praktiskt test. Av egen erfarenhet vill jag bara tipsa om att inte tro att dagens familjesituation (antal barn) inte kan ändras. En ny bil är ju en stor investering och då är det ju bra att blicka lite frammåt vid val av modell. Jag säger inte att X1:an är för liten med 2 barn men tänk i alla fall tanken när Du tittar på den ;-)

mvh Leif
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
har varken barn eller barnvagn än, men min leasing går ut snart och nästa bil börjar planeras och då hoppas jag att min 120 är för liten..

vill bara ligga steget före och kunna föra förhandlingarna bra på hemmaplan =)
Jag har 1 barn på snart 3 och ett till på väg. Valet just nu står mellan 320xd och x1 20xd. Med våran barnvagn var jag tvungen att ta av hjulen (jfr Audi A4 kombi i dag), men det ser jag på som ett mindre problem. Jag tror den kommer vara perfekt som familjebil. Ju större bil, ju mer skit tar man med sig. Packa smart, så blir du nöjd. Skall du ha tvillingvagn blir den för liten!
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Marcus555: jag var nära att välja X1 (framför q5 och xc60), vi har 3 barn (4-8år) och hade inga problem att få plats, dock har vi skrotat vagnen sedan ett tag så hur smidigt det är att packa in/ur denna vet jag ej.

Tyckte dock bilen blev för dyr med rätt utrustning, så jag beställer antagligen nya 5-serien som förhoppningsvis ger (ännu) mer premiumkänsla och komfort för pengarna.
an
45
andsva
535 xdM touring -12
M3 E36 -96
Det enda som stör en smula när man packar lite mer är det hårda insynsskyddet. Det hade varit bättre med mjukt utdragbart skydd som man inte behöver hålla på att bängla med och försöka gömma undan när man packar högt. Jag tycker annars det funkar fint och man kan naturligtvis alltid önska sig mer plats, men alla bilar är ju en form av kompromiss på det ena eller det andra sättet.

Ibland när jag gnäller över utrymmen tänker jag på när vi packade in familjen (5 pers) i farsans Mitsubishi Lancer och drog till Italien på semester...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.