|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Sen fanns det väl en uppdaterad 320 med M52-motor (dock fortfarande 150hk) som kom till Sverige from 1997. Denna har jag før mig såldes på andra marknader samtidigt som de andra M52-motorerna till 323/328 dvs from 1995. | |
|
Dubbla pumpar i bensintanken på tidiga bilar oxå, klart bättre konstruktion än enkelpumpen som drar luft i krafiga svängar.. ODB II ersatte ODB I runt -95/-96 i samband med M52 motorerna. Bättre fästen för krängningshämmarna.. så man ska inte dissa de tidiga e36:orna om man hittar en i fint skick! --- // Johan |
|
|
Dubbla pumpar? Hur tidigt då och vilka modeller? Bara sexorna? Min 91:a hade endast en pump. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Vet inte riktigt, men min gamla 316 från -91 hade dubbla pumpar.. tror att de flesta hade det de första åren. --- // Johan |
|
|
Min var också en 316 men bara enkelpump. Pumpen är identisk med den som sitter i min 325 -93. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Du har rätt, det är inte dubbla pumpar, det ser bara ut så.. man lär sig nya saker varje dag.. Länk --- // Johan |
|
|
Hur är det med antispinn? hade fått för mig att det kom 95, men har nu sett det på 325 -92, och när jag kollar noga så har jag faktiskt "antispinn lampan" i instrument-huset på min 316 sedan -91. Fanns det som tillval redan när e36 lanserades? det är dock inte vanligt att man ser en e36a innan 95 med antispinn eller är det bara jag? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.