AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.418

Varför startar inte motorn?

Hej
Trots återkommande besök på verkstan kvarstår felet. Efter ett par dagar upp till max en vecka så startar inte motron. Inte ens ett klick från startmotorn. El finns och lyset går igång, men inte motorn. Batteriet får jättebra laddning. Felminnet indikerar inget fel. Med startkablar hoppas bilen igång direkt och kan sen användas ett par dar upp till en vecka, innnan samma sak återkommer. Någon som har upplevt samma irriterande fel och vet vad det beror på? 535 -02 med M5 paket.
Tackar på förhand

bj
3
bjurta
540i 6-vxl -95
Om den startar med kablar så skulle jag prova med ett nytt batteri innan jag funderade på någonting annat. Den kan ju ladda som den ska även fast batteriet är dåligt.
Vi försökte med att byta batteriet trots att det var bara 5 månader gammalt. Tyvärr ändrade det inte problemet alls. Vi är fortfarande villrådiga.

Thomas Geijer
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Vet inte hur det är på E39 med V8, men den borde ha en jordfläta mellan motor och kaross, låter som det kan vara den som är dålig. Har ni mätt upp spänningen på batteriet vid de tillfällen bilen inte startar?
Bra fråga. Jag ska kolla med verkstan som fört logg över allting som gjorts och kollats.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har strömförbrukningen i sleep-mode mätts? Defekt drivsteg till kupéfläkten är en känd strömtjuv t.ex.
Strömförbrukningen i sleepmode är 0,0001 A. Så fort man öppnar bakluckan så lyset tänds börjar strömförbrukningen bli mätbar.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ok, då är det inte någon förbrukare som ställer till det.
kolla om de e fel på startmotorn
Vad sa dom på verkstaden om jordflätan??var själv med om det fast på en annan bil

Bimmer
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Enligt ovan: När bilen inte startar, är det då pga batteriet är slut eller pga ström inte når fram till startmotorn?
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Något jävelskap med startspärr eller P/N lägesspärren på automatlådan?

//Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.