|
|
|
|---|---|
|
När jag ska tvätta bakrutan med hjälp av spolarvätska och bakrutetorkaren så är det så att spolarvätskan kommer inte ur munstycket utan rinner ut emellan rutan och "takvingen" där munstycket sitter. Skulle behöva skruva loss "takvingen" för att se om slangen lossnat ifrån munstycket. Nån som gjort detta som kan ge lite tips hur man får loss den Dallas Länk | |
| Har precis samma problem på min...har inte kollat än hur den sitter, men om du fixar din så kan du ju berätta hur du gjorde! | |
|
hittade detta, någon som vet nån bättre "sprängskiss" Länk Dallas Länk |
|
|
Sålde min e46 till en kollega här på jobbet och han hittade detta ganska omgående på "min" bil och han fixade det relativt enkelt, jag ska kolla med honom imorgon hur han bar sig åt för att lyckas med detta. |
|
|
ymerus: de hade varit jättesnällt Dallas Länk |
|
|
Har nu pratat med min kollega och japp du måste loss med vingen där bak för att komma åt att titta, det som var lite lurigt var att ta bort den första plastpanelen (del nr 2 i skissen nedan) som sitter med några "plastploppar" dock lyckades han få bort dessa utan att de gick sönder. Sedan är det bara att lossa skruvarna som håller spoilern och sätta fast slangen igen. Han tyckte det gick "ganska enkelt" att genomföra denna operation. Länk |
|
|
tackar, har lossat den panelen men såg inte skruvarna. får kolla igen då. Dallas Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.