|
|
|
|---|---|
|
hej har haft min 525:a nu i drygt en vecka, När jag fick hem den läckte en spridare, sagt och gjort så bytte jag den. allt var kalas, Nu har samma spridare börjat läcka igen. ska de dras åt med något visst moment? Brukar de börja läcka lite hur som helst? | |
| En sådan spridare funkar inte som en diesel spridare om du tänkte på det. Annars kan du köra i en flaska STP Insprutningsrengöring eller något liknande det kan ju vara så att du har lite skit i systemet, typ kalk. Bilen är ju inte precis ny ;) | |
| jag hoppas att den funkar som en diesel spridare då det är en diesel turbo jag har..:) | |
| Oki oki sorry men då gäller samma sak där prova STP Insprutningsrengöring ;) | |
|
okay ska jag göra de innan jag bytter packningarna eller ska jag ta det efter jag bytt kopparpackningarna? |
|
| Jaja du menar att spridaren har lekage ovnaför på spänn hylsan, jag trodde du menar att spridaren släpte trycket och droppade. Men där är väll inga kopparbrickor på spänn hylsan? | |
| det läcker mellan spridaren och toppen, däremellan sitter det en kopparpackning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.