|
|
|
|---|---|
|
Hej. Kollade på en M3 där det står V-max i displayen nere till höger på 16:9 navin, vad innebär det här? Är inte V-max ett "chip" för att ta bort toppfartsspärr? Mvh | |
|
v-max = velocity (hastighet) maximum |
|
| Så det ska stå så då i displayen? Är det så original på 16:9? | |
|
Kan man få v-max från fabrik? Fanns det 2001? Är lite skeptiskt här, om man "chippar" sin bil med v-max (tar bort fartspärren) så ska väl det inte så i menyn på navin? |
|
|
Har sett detta på min M3:a oxå och undrat om det har med trimningen v-max att göra? Indikerar detta alltså att bilen toppfartspärr är borttagen? Phoenix: Var det på en Individual M3 eller en vanlig M3 du såg detta? Tänkte om det har med det att göra kanske. Mvh Jimmy |
|
|
"trimning" är kanske fel ordval... |
|
|
Individual till den delen att listerna/armstöden invändigt är lackade i samma färg som bilen från fabrik. Står det så på din med Jimmy? Snälla ta en bild och släng upp! |
|
|
Du kan få GPS hastighet i m/s i navin, det gjorde jag här: Länk Länk |
|
|
Har nu varit ute i garaget och kollat på färddatorn i M3:an. Så här ser det ut... Länk Som jag förstår det så är det inget mer spännande än en hastighetsvarnare som du kan ställa på önskad hastighet, och som då piper till när du passerar den inställda hastigheten. Hade denna funktion på min fd. E36 oxå (stora färddatorn). Limit heter funktionen på engelska och tyska för att sedan ändra namn till "V-max" när du har en svensk version installerad i ditt navigationssystem, vilket jag har. Märklig översättning kan tyckas eftersom man direkt drar slutsatsen till att fartspärren är borttagen. Min slutsats är alltså att det är en taskig översättning från engelska till svenska eller att det står för borttagen toppfartspärr. Finns det någon där ute som har svensk meny där det INTE står V-max? Mvh Jimmy |
|
|
Tack Jimmy. Är det ok att jag använder bilden och texten du skrev? Mvh Filip |
|
|
Javisst, det är ok. Mvh Jimmy |
|
| Står så på min också med svenska. | |
| Verkar som att de flesta köper sina DVD-skivor från Bianca här på forumet, det var han, eller hans kompis som översatte och la in V-max i menyn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.