|
|
|
|---|---|
| Har i dag kollat på 3 bilar som ny tjänstebil. Beställde en X1 sDrive i december, men pga problem på företaget försvann beställningen. Så min tur är att jag har fått göra om. Skall ha xDrive (efter senaste månaders snö), men är osäker på Coupé eller kombi? Frågan är bara om jag kommer ångra mig, när jag skall placera min dotter i baksätet? Eller kommer känslan av dom snygga linjerna fort göra att detta glömt fort. Hjälp mig att välja! | |
| Glömde skriva att företaget endat kommer täcka 320d alternativen, så inga bensinare eller större diesel tyvärr! | |
| Har du småbarn är ju valet mellan coupé o touring lätt, Touring (kombi). Blir väldigt jobbigt med barnstolen i o ur, sträcka sig efter bälte bakom framfälld stol osv. Ingen tvekan, Touring. Mvh Johan | |
|
Touringen är klart mer praktisk, men jag köpte min coupé när sonen var 2 år, och då fick han åka baklänges i framsätet, givetvis med urmonterad airbag. BMW CS #5206 |
|
| hjärtat säger coupe hjärnan säger touring | |
|
Touring är väl att föredra för dig då du har barn. Varför finns inte alternativet Sedan med? |
|
|
Jag tycker tyvärr att BMW inte har lyckats med sedan-modellen på just denna 3-serie. Linjerna på Touring och Coupé är snyggare. Jag håller med på det om hjärnan och hjärtat, men är fortfarande lika förvillad. Hur är det när man väl vill sälja en av dessa bilar. Lätt/svårt att sälja coupé jämfört med touring? Bagage är ju nästan lika stort i botten 440l vs 460l, men fördelen är när man lägger säterna, lastar in om man köper touring. Fäller man säterna sitter ju barnet fram ändå tänker jag. Men kommer jag ångra mig om det blir ännu ett barn? |
|
| hur länge ska du ha bilen?? | |
| Blir det ytterligare ett barn, 2 barn totalt, blir det jobbigt med en Coupé om du ska få in barnvagn. Fördelen med Touringen är att du kan lasta på höjden vilket inte går i en Coupé plus att det är enklare att ta sig in och ut när man sitter i bak, vilket en av er får göra (du eller frun/sambon). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.