AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
579

"Plocka dän en burk"

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tjena!

Jag har ett 2.5" simons system på men jag tycker att det låter förlite, då slog mig tanken att man kanske kunde ta bort en utav burkarna. Nu har jag tre stycken... Jag tänkte ta bort den första (närmast grenröret) Vad tror ni om detta...

Mvh Chrille

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15

Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Om bilen går bättre av den operationen kan jag inte svara på men allt handlar om optimerat mottryck.

Tittar man på AC-Schnitzers avgassystem till 528'an så ser man att det handlar om ganska avancerade konstruktioner när effekten skall optimeras.

"topptrimmade" bilar går aldrig med avgassystem utan mottryck utan att det handlar om en optimering men att det aldrig får försvinna helt.

Detta med avgassystem är en hel vetenskap som jag inte skall ge mig in i en diskussion om.. ;-)

Men det finns säkert andra, i synnerhet på trimningsforumet, som kan svara på detta bättre än mig.

Men sen är det ju alltid "gött" med lite mulligare ljud.. ;)

Bug
-Schnitzerbumse med lite extra flås-
Du kan ju prova med att byta ut sista biten, alltså det polerade slutröret, mot det grövsta som finns. Det finns även bitar som ökar rördiametern, jag hade 3" systemets slutrör monterat på orginalsystemet på min Audi A4, den lät riktigt gott. Inget annat än den sista decimetern var ändrad, och det påverkade ljudet en del.

Fredrik M - Z3 2.8
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Nja har redan ganska fet sista bit...

Bug:Det jag tänkte mest på var ljudet effekt ökningen är ju inte ett måste...

Det jag var orolig för var mest att förlora effekt..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.