|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med värme / temporär överhettning i min e39. Hade problem redan förra vintern med att kylsystemet drog i sig luft och att den därför till slut gick varm när tillräckligt med luft samlats i termostathuset. Jag bytte därför termostat och termostathus hos verkstad och fick bilen luftad i våras. Inga läckor kunde hittas på systemet och inga avgaser i vattnet. Allt har fungerat finfint tills nu. Bilen gick aningen varm och jag märkte att det hade kommit dålig värme i kupén. Öppnade luftskruven och det pyser en del vilket antyder att den dragit i sig luft igen. Har nu luftat bilen så jag kan köra vidare med den men problmet kvarstår. Den drar i sig luft någonstans. Ett symptom nu när jag har luftat bilen är fortfarande problem med värmen. När bilen går på tomgång är varmluften betydligt svalare än luften är när jag varvar upp bilen då luften blir mycket het. Jag behöver tips om vad som kan vara fel. Vad säger expertisen på e39:ans extremt undermåliga kylsystem. | |
| Du lämnade ju in bilen för att få felet fixat på verkstad! Tala om för dem att du bara drygt ett år senare har samma problem. En schysst verkstad hade nog felsökt gratis. Låter tyvärr faktiskt som nåt med termostaten, kan iof vara en läcka i systemet nånstans också. | |
|
Sannolikheten för att det ska vara termostaten igen finner jag ganska låg i och med att den är ganska nybytt och problemet fanns där även innan bytet och därför trodde jag det skulle vara borta nu i och med byte med originalprylar. Ett till symptom är att vämen kommer snabbare och är aningen varmare på förarsidan än på passagerarsidan. Kan exempelvis cirkulationspumpen ta in luft och därmed ställa till problem ? Behöver flera uppslag här .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.