AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
987

Prutmån på firma i dagens läge ?

ma
35
martin74
523 -00 Automat
Står in för bilköp då jag blev påkörd och fick min 523 -97 kvaddad efter att bara aft den i 1,5 år. Fantastisk bil, det blir givetvis en "ny" e39. Jag håller mig i prisklassen 45-55 tkr. Hur är det det att handla påfirma idag ? är dom stenhårda med priserna eller skall man gå på och pruta ? Bereror väl givetvis på objektet kontra pris men rent generellt menar jag.
Som du skriver så beror det såklart på vad det är för bil och vilket utgångspris den har.

Mitt tips är att istället för att pruta på priset försöka få tillbehör. Jag köper i stort sett alltid bil för utgångspriset (om det är handlare) och så förhandlar jag till mig. Nya däck, velourmattor, service, vinterhjul, rengöringsmedel m m. Finns massor. Bilhandlaren har lättare och ge tillbehör än att bara dra av på priset.

Lycka till.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Varför köpa på firma?
De garantier som lämnas där är lika bra som om du köper en bil på Blocket med deras garanti. Denna måste dock tecknas av säljaren. Du kan även testa bilen hos Motormännen och får då även garanti från dem, och även en bra status på bilens skick. Köper du bilen privat så kan du få en 1-2 år nyare bil för samma peng som en äldre bil kostar hos en handlare.

//H
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Ett litet tips: Länk

mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Konsumenstköpslagen är väl lite bättre att ha i bakfickan än en blocket-försäkring?
ma
35
martin74
523 -00 Automat
Tack för tipset Håkan, lite för stor motor dock. Håller mig till 523. Passar plånboken bäst just nu.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Håkans tips var ju klockren!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.